Lekter kirjoitti:Vesi. Joskus ollut mehuakin, mutta aika laihaa.
Olen välillä katsellut sitä hirveää määrää, mikä joillakin on ruokaa mukana. Minun mielestä se ei ole paras mahdollinen tapa pitää voimia yllä. Ruokailu vie verta pois lihaksista mahaan ja siten nopeuttaa maitohappojen kertymistä.
Aamulla kun syö ison lautaselisen puuroa, niin yleensä jaksaa hyvin koko päivän. Varalle voi ottaa sitten nopeita hiilareita, joista saa lisäspurttia.
Kuumina päivinä, kun hikoilee paljon, on minulla lisäksi ollut mukana mäkin tai hesen suolapusseja. Vedellä huuhtelee sellaisen alas.
Mutta ei mitä tahansa puuroa, ruispuuro tai neljän viljan puuro on parasta. Kaura- tai vehnäpuurosta ei maha kyllä kauan täytenä pysy, ainakaan minulla.
Jos haluaa mahan pysyvän täynnä pitkään ja sen lisäksi sen tulisi olla ravitsevaa niin proteiinia ja hitaita hiilihydraatteja pitää saada. Hyvä proteiinin lähde on liha, jota sipasee leivän päälle aamulla. Tonnikala on myös aivan ykkösiä, unohtamatta soijarouhetta.
Vaalea leipä, karkit, limonadit, vaalea makaroni yms. sisältävät yleensä nopeita hiilihydraatteja ja ns. tyhjää energiaa.
Tumma makaroni, ruisleipä, liha yms. ovat mainioita vaihtoehtoja. Vegaaneille tietty soijarouhetta.
Toni