USMC Varusteet

Varusteista keskustellaan täällä

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

USMC Varusteet

ViestiKirjoittaja -Jesse- » 08 Touko 2013 19:09

Mitä mun tulis ens-sijasesti hommata, jos amerikan merivoimie setti kiinnostais?

Ase mulla jo löytyykin, mutta ei mitään muuta.

LINKKEJÄ!
-Jesse-

ViestiKirjoittaja Mamis » 08 Touko 2013 19:45

Varmaan tieto siitä, mihin aikakauteen settisi sijoittuu, helpottaisi ohjeistamista.
Mamis

ViestiKirjoittaja -Jesse- » 08 Touko 2013 19:46

Nykyaikaan, tulitukimies, oon n. 173cm pitkä.
-Jesse-

ViestiKirjoittaja Jokinen » 08 Touko 2013 19:54

Toivottavasti ehdin ennen isointa myrskyä.. Meillä on täällä foorumilla asiasta mm. kaiken tietäviä tahoja, jotka suhtautuu vähän huonosti siihen, ettei itse nähdä mitään vaivaa. Keksi ensimmäiseksi, että minkä haaran taistelijaksi meinaat ryhtyä kun mereltä löytyy kaikkea pursimiehistä amiraaleihin. Otsikko viittaa merijalkaväkeen, jolla itselläänkin on kaikkea rivi jantterista erikoisjoukkoihin. Sitten pitää keksiä henk. koht. tehtävä ja ajankohta. En ole näiden juttujen osaaja, mutta vertaa kuvissa vaikka ysärin alun Force Recon tyyppejä viime vuosien vastaaviin. Hiekkamaissa on sodittu jo paljon ja kauan ja asiat, kuten puvut, suojaliivit, kypärät yms. muuttuu jatkuvasti. Military photosin saitilta löytyy paljon kuvia. Jatkossa kannattaa kysyä tarkempia kysymyksiä ja miettiä tarkkaan, että kasaako tarkkaa impressiota vai jotain sinne päin. Tästä ollaan (Hitler) tarkkoja.
Out of every one hundred men, ten shouldn't even be there, eighty are just targets, nine are the real fighters, and we are lucky to have them, for they make the battle. Ah, but the one, one is a warrior, and he will bring the others home.
Jokinen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja -Jesse- » 08 Touko 2013 20:08

Jaa, kulutan sitte aikani ettimällä itte ;(
-Jesse-

ViestiKirjoittaja perus-mies » 08 Touko 2013 20:59

Tähänkin asiaan kannattaa perehtyä vähän enemmän, jos haluat koota tarkan setin jonkun esikuvan pohjalta. Mullakin on nyt kaksi 2000 luvun alun mariinisettiä, toinen on Force Recon ja toinen perusjalkaväki, ja kummassakaan setissä ei varmaan löydy yhtään samaa tavaraa...

Itse löysin nopealla googletuksella Softaaja.fi foorumilta hyödyllisen artikkelin ko.aiheesta, kannattaa ensteks vaikka se tsekkaa läpi.
perus-mies

ViestiKirjoittaja Leiska » 08 Touko 2013 21:24

Jokinen puhuu asiaa.

Ite voin opastaa sen verran, että hanki MARPAT puku, ISSUEna. Ei siis mitään kopioita. Tän päälle onki sit aika hyvä alkaa rakentaa. Ja ofc jos aavikkosetti kiinnostaa niin sit hommaat Desert MARPAT puvun.

Tästä eteenpäin lykkään pallon Hulkille, joka varmasti omaa yhden kattavimmista tietämyksistä suomenniemen airsotaajien parissa marinardien varustuksesta vuodesta 2000 eteenpäin.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Hulk » 08 Touko 2013 21:40

Veikkaan että puhut kuitenkin Yhdysvaltojen Merijalkaväestä, etkä merivoimista. Nojoo, USMC on merivoimien yksi haara, muttei mennä siihen.

Marraskuu 2012 - nykyhetki:

IMTV, LWH/ACH /w NVG mount + Rhino, Molemmat FROG puvut, RAT Bootsit, särmäreitä, Aites IFAK. Aloita vaikka noista.

Mitään näistä et saa suomesta, paitti LWH/ACH pottia joskus joku myy yksityisenä. Veikkaan että nykyhetken Marinointi impressio kaatuu suurella osalla osaamattomuuteen alkaa tilailemaan jenkeistä. eBaysta saa kaikkee mitä tarvii. Linkkiä et sinne saa, koska Google. Kopiokamppeen ostamisessa en halua neuvoa, kun sillon se mikään impressio ole.

Oon joskus kirjottanu varsin kattavan listan vuosien 07-11 USMC nurmiporan kamppeista (netti kaatu joskus), mutta mun pitäis upata se vielä johonkin. Katsotaan josko saisin aikaiseksi.

Suosittelisin kuitenkin seuraamaan aktiivisesti Militaryphotosin USMC lankaa, josta kuvia kattelemalla olen 99% kaikesta tiedostani saanu. Mutta koska satun tietämään jutun jos toisenkin marinoinnista, niin kysele ihmeessä jos joku jää askarruttamaan. Joka ikiseen yksityiskohtaan en vastaa.

Päätä vielä se ajankohta TARKKAAN jolle haluat settis sijoittuvan. Nykyaika on vattumainen kun jotkut jutut vaihtuu kuukaudessa. Kuten PMagi kielto astui voimaan hiljattain.. Sanoisin että -09 on helppo. Rahaa se kans imee enemmän ja vielä enemmän.

PS. Thx Leiska <3
Kuva
Kuva
Hulk
Moderaattori

Paluu Varusteet