Jokinen kirjoitti:Oma näkemykseni on, että ennemmin kuin rajoittaisi lähtöjä niin vaikka "Boot Camp" hengessä kouluttaisi niitä nuorempia. Turvallisesta aseen käsittelystä asti perus juttujen kertaaminen ei olisi haitaksi. Lipas irti tai ei, en muovisurma aseenkaan piippuun katsele vapaaehtoisesti vaikka kuinka kantaisit olalla tai roikottaisit mistälie remmistä. Ja kun perus jantteri nykäistään kerran viikossa suoraan koneelta luontoon, ei sen aseen käyttäytyminen tai kantama ole suurimmalla osalla varmastikaan tiedossa.
Sen verran joudun ottamaan takapakkia tosta maalaisjärki kommentista, että en koe, että turvallisuuteni vaarantuu pelissä/offarilla tehdyistä sääntörikkomuksista. Näitä ei ole kohdalleni liikaa osunut. Kysymys oli siitä, että sillä m120 tason aseella lasketaan surutta sarjaa lähellä oleviin pelaajiin metsässä tai millon missäkin. Yllättäen ehkä jopa sääntöjen ansiosta siellä tehtaan sisällä en ole hirvesti kivuliaita osumia ottanut. Mitä bootcamppiin tulee, niin se on hyvä idea, mutta itse olen liian laiska niitä järjestämään. Kaikki kunnioitus heille, jotka niitä järjestävät!
Jokinen kirjoitti:Seuraavaksi multa menee vähän ohi, että miten päädyit tähän tulkintaasi lähtönopeuksien porrastamisesta. Pointtina ei siis ollut että nuorimmat heittelee kuulia ja eläkeläiset ampuu ZOMGTÄYSII, vaan esim;
0-14v M100
14-16 / RYn määrittämä naamakerroin M100/M120
16+ M100/M120/Raskaasti viritetyt trk. kiväärit.
...Tarkoitukseni ei ole olla elitistinen...
(Tiedän, että jälkimmäinen lause ei varsinaisesti kuulu tähän asiayhteyteen)
Minä trollasin tolla liukuvalla lähtönopeuksien porrastuksella iän mukaan, jos ei se nyt ollut vielä selvää.
Jos samassa pelissä olevien pelaajien lähtökohtia rajoitetaan säännöillä iän tai... herranisä... naamakertoimen puitteissa, niin aika elitistiseltä kuulostaa. Tämä oli sen alkuperäisen viestini pointti. Paremminkin olisin voinut asian toki ilmaista.
Jokinen kirjoitti:Edit: Kompromissien maailmassa joko otat vinkkiä vastaan tai sitten et, toi ehtojennimeäminen on aivan b/s. On suojaimia jotka suojaa ja on suojaimia joiden kanssa on mukava pelata ja se risteyskohta menee kenellä missäkin.
Tätä lukiessani päättelen, että olen luultavasti onnistut loukkaamaan kirjoittajaa henkilökohtaisesti. Jos niin on päässyt tapahtumaan, pyydän anteeksi tökeröyttäni. Kyseisen kommentin oli ihan oikeasti tarkoitus olla validi kysymys.
Mitä kasvosuojaimiin tulee, niin tähän mennessä olen saanut yhden ehdotuksen tässä viestiketjussa, jota harkitsen. Kyseinen neopreenisuojain vaan käsittääkseni on mallia "kuolankerääjä". Ehdotuksen ansiosta tuli kuitenkin mieleeni, joskin sitä voisi muokata parempaan suuntaan.
Toinen kasvosuojain, jonka voisi ehkä saada toimivaksi on tämä tällainen verkkosuojus:
[spoiler]

[/spoiler]
Tämä maski taas nostaa kasvojen profiilia, jolloin monien pyssyjen tähtäinten käyttö on hankalaa. Tätä maskia voisi ehkä pystyä nuijimaan paremmin oman pään muotoon.
Ideoita otetaan vastaan! Tämä voisin tietenkin olla oman threadinsa, koska ei liity sääntöihin millään tavalla.