Tiilitehtaan säännöt

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

ViestiKirjoittaja Pinski » 23 Loka 2011 01:48

Agentti kirjoitti:Otan vinkkiä vastaan, jos joku sattuu tietämään validia kasvosuojusta, joka täyttää seuraavat kriteerit:
1. Ei nosta poskien profiilia ratkaisevasti, jotta pystyn edelleen tähtäämään aseilla normaalisti.
2. Ei hukuta minua omaan kuolaani tai hengityksestä tiivistyvään kosteuteen.
3. Oikeasti suojaa joltain paremmin, kuin se huivi, jota normaalisti käytän.

Talvella ehdoton oma suosikki on se neopren-suojus. Kesäisin ei pysty pitämään mitään, joten toi sun käyttämä huivi ehkä paras vaihtoehto.
Pinski

ViestiKirjoittaja Toiminnan-mies » 23 Loka 2011 08:39

Agentti kirjoitti:Otan vinkkiä vastaan, jos joku sattuu tietämään validia kasvosuojusta, joka täyttää seuraavat kriteerit:
1. Ei nosta poskien profiilia ratkaisevasti, jotta pystyn edelleen tähtäämään aseilla normaalisti.
2. Ei hukuta minua omaan kuolaani tai hengityksestä tiivistyvään kosteuteen.
3. Oikeasti suojaa joltain paremmin, kuin se huivi, jota normaalisti käytän.

Jos vielä joku löytää nämä kriteerit täyttävän kasvosuojaimen, joka vielä lisäksi on mukava päällä, ja näyttää edes hieman hyvältä, kertokoon toki muillekkin.
Toiminnan-mies

ViestiKirjoittaja sakutin » 23 Loka 2011 10:38

Mun mielestä nykyinen lähtönopeus rajotus on ihan hyvä. Ja miksi meijän nuorempien pitäis käyttää huonompia pyssyjä? Omakin ase lähtee nyt 115m/s. Kertokaa mitä mä sille teen sitten jos sillä en saa pelailla?
"Rohkeus ei oo sitä ettei pelota, vaan että uskaltaa hypätä vaikka ei tiedä selviikö elossa..."
sakutin

ViestiKirjoittaja Cykkis » 23 Loka 2011 10:50

Cykkis kirjoitti:Olen täysin samaa mieltä agentin kanssa ja ehdotan myös m100:n viritysylärajaa airsoftaseille tiilitehtaalle. Ei tarvitse enää pelaajan arpoa, onko sisällä, ulkona vai muuten vaan pihalla :shock:

Leiska kirjoitti:Ja Cykkis, ei sitä nytkään tarvi arpoa kun laittaa sen M100 jousen sinne aseeseen.

Itselleni on kyllä mennyt tiilitehtaan säännöt jakeluun mutta tarkoitin tällä niitä ajattelemattomia kanssa pelaajia joille säännöt on vaan jotain suuntaa antavia suosituksia, ei ehdottomia.

Kuinka monta kertaa on pelinjärjestäjä mouhannut pelien jälkeen kun sääntöjä ei ole osattu ja sisäistetty? Jos näistä "lipas irti offgamella" yms. säännöistä lipsutaan kaiken aikaa, niin vähintään yhtä paljon lipsutaan myös näistä viritysrajojen ampumasäännöistä.

Silloin ennen kuin nämä halvat kiinalaiset ihmeet saapui markkinoille, pystyi luottamaan vastapuolen pelaajaan ettei sieltä ammuta kohti millään liian tehokkaalla aseella ja järjestään oli yleinen sääntö sisäpelipaikoilla m100 virityksille kattona. Nyt, esimerkiksi tehtaalla sisällä vastaan tulee energia juomilla boostattu lapsisotilas, joka ei ymmärrä minkä tehoinen oma kiinaihmeensä on (kun onhan laatikosta suoraan otettu vielä "vakio" :wink: ) ja sisätiloissa huoneeseen kurkatessa ensimmäisenä tarjoillaan kasvoja. Muistaako mukava kanssapelaaja vaihdinta siirtää kertatulelle siinä vaiheessa kun juuri huomaa vastapuolen pelaajan kurkkivan huoneeseen ja on juuri ampunut ikkunasta pihalle sarjatulella?
Tiilitehtaalla ampumaetäisyydet on lyhyitä niin ulkona kuin etenkin sisällä ja harvassa kohdassa pääsee ampumaan pidemmälle matkalle ja peli tilanteet kuitenkin lähes aina keskittyy itse rakennuksen sisätiloihin ja sen välittömään läheisyyteen.

Itse käytin aikoinaan JT Spectran painttimaskia joka suojasi kasvot ja korvat mutta ei sitä pystynyt käyttämään koska aseella tähtääminen oli lähes mahdotonta ja hengitys tiivistyi maskin sisään. Käyttäisin kasvot suojaavaa maskia jolla ei ole edellämainittuja rajoitteita ja mukavuus haittaa jos sellainen löytyisi. Nyt käytän Bollén x500:sia suojalaseja ja hammassuojia.

Itse olen pelannut tämän kesän tiilitehtaalla CA:n vakiolla (kronotettu 94m/s 0,2g kuulalla) ja hyvin olen pärjännut, viime kerralla varikolla pelatessani suorastaan loistavasti.

Edit: 0,25g kuula muutettu 0,2g kuulaksi.
Viimeksi muokannut Cykkis päivämäärä 23 Loka 2011 13:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Cykkis

ViestiKirjoittaja agentti » 23 Loka 2011 11:30

Jokinen kirjoitti:Oma näkemykseni on, että ennemmin kuin rajoittaisi lähtöjä niin vaikka "Boot Camp" hengessä kouluttaisi niitä nuorempia. Turvallisesta aseen käsittelystä asti perus juttujen kertaaminen ei olisi haitaksi. Lipas irti tai ei, en muovisurma aseenkaan piippuun katsele vapaaehtoisesti vaikka kuinka kantaisit olalla tai roikottaisit mistälie remmistä. Ja kun perus jantteri nykäistään kerran viikossa suoraan koneelta luontoon, ei sen aseen käyttäytyminen tai kantama ole suurimmalla osalla varmastikaan tiedossa.

Sen verran joudun ottamaan takapakkia tosta maalaisjärki kommentista, että en koe, että turvallisuuteni vaarantuu pelissä/offarilla tehdyistä sääntörikkomuksista. Näitä ei ole kohdalleni liikaa osunut. Kysymys oli siitä, että sillä m120 tason aseella lasketaan surutta sarjaa lähellä oleviin pelaajiin metsässä tai millon missäkin. Yllättäen ehkä jopa sääntöjen ansiosta siellä tehtaan sisällä en ole hirvesti kivuliaita osumia ottanut. Mitä bootcamppiin tulee, niin se on hyvä idea, mutta itse olen liian laiska niitä järjestämään. Kaikki kunnioitus heille, jotka niitä järjestävät!

Jokinen kirjoitti:Seuraavaksi multa menee vähän ohi, että miten päädyit tähän tulkintaasi lähtönopeuksien porrastamisesta. Pointtina ei siis ollut että nuorimmat heittelee kuulia ja eläkeläiset ampuu ZOMGTÄYSII, vaan esim;
0-14v M100
14-16 / RYn määrittämä naamakerroin M100/M120
16+ M100/M120/Raskaasti viritetyt trk. kiväärit.

...Tarkoitukseni ei ole olla elitistinen...

(Tiedän, että jälkimmäinen lause ei varsinaisesti kuulu tähän asiayhteyteen)
Minä trollasin tolla liukuvalla lähtönopeuksien porrastuksella iän mukaan, jos ei se nyt ollut vielä selvää.

Jos samassa pelissä olevien pelaajien lähtökohtia rajoitetaan säännöillä iän tai... herranisä... naamakertoimen puitteissa, niin aika elitistiseltä kuulostaa. Tämä oli sen alkuperäisen viestini pointti. Paremminkin olisin voinut asian toki ilmaista. :wink:

Jokinen kirjoitti:Edit: Kompromissien maailmassa joko otat vinkkiä vastaan tai sitten et, toi ehtojennimeäminen on aivan b/s. On suojaimia jotka suojaa ja on suojaimia joiden kanssa on mukava pelata ja se risteyskohta menee kenellä missäkin.

Tätä lukiessani päättelen, että olen luultavasti onnistut loukkaamaan kirjoittajaa henkilökohtaisesti. Jos niin on päässyt tapahtumaan, pyydän anteeksi tökeröyttäni. Kyseisen kommentin oli ihan oikeasti tarkoitus olla validi kysymys.

Mitä kasvosuojaimiin tulee, niin tähän mennessä olen saanut yhden ehdotuksen tässä viestiketjussa, jota harkitsen. Kyseinen neopreenisuojain vaan käsittääkseni on mallia "kuolankerääjä". Ehdotuksen ansiosta tuli kuitenkin mieleeni, joskin sitä voisi muokata parempaan suuntaan.

Toinen kasvosuojain, jonka voisi ehkä saada toimivaksi on tämä tällainen verkkosuojus:
[spoiler]Kuva[/spoiler]

Tämä maski taas nostaa kasvojen profiilia, jolloin monien pyssyjen tähtäinten käyttö on hankalaa. Tätä maskia voisi ehkä pystyä nuijimaan paremmin oman pään muotoon.

Ideoita otetaan vastaan! Tämä voisin tietenkin olla oman threadinsa, koska ei liity sääntöihin millään tavalla. :?
agentti

ViestiKirjoittaja agentti » 23 Loka 2011 11:41

Cykkis kirjoitti:Itse olen pelannut tämän kesän tiilitehtaalla CA:n vakiolla (kronotettu 94m/s 0,25g kuulalla) ja hyvin olen pärjännut, viime kerralla varikolla pelatessani suorastaan loistavasti.

Eikös nuo CA:n tykit ammu alle 100m/s 0.2g kuulalla vakiona. Tuohan olisi tehoiltaan yli m100 viritys. Olen vielä nähnyt, kun tämä ase on kronotettu, mutta ei voi muistaa. :D
agentti

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 23 Loka 2011 11:45

94m/s 0.25 kuulalla on 1.1J, eli noin 105m/s. Voidaan siis puhua m100 aseesta.
EVERY TUESDAY, EPIC MEAL TIME! Comin' at you with a chainsaw and a big pile o'meat! If you ain't down with that? THEN YOU AIN'T DOWN WITH COOKING!
JuuS0
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Häikki » 23 Loka 2011 11:51

Entäpä jos on vähän yli 100m/s esimerkiksi 2:lla tai 4:llä? :roll:
Häikki

rajat

ViestiKirjoittaja agentti » 23 Loka 2011 11:57

JuuS0 kirjoitti:94m/s 0.25 kuulalla on 1.1J, eli noin 105m/s. Voidaan siis puhua m100 aseesta.

Tästä päästäänkin kätevästi siihen seuraavaan sääntökysymykseen. Luokitellaanko tuo nyt m100 virityksen omaavaksi aseeksi, jolloin sillä saisi ampua sisätiloissa sarjatulta, vai ei. Sama kysymys pätee muille viritysrajoille. Eikös niiden rajojen pitäisi olla tarkat, jolloin pelaaja voi oikeasti tietää mihin kategoriaan oma pyssy kuuluu.
agentti

ViestiKirjoittaja Leiska » 23 Loka 2011 11:58

Mistä ihmiset tietää aina kuinka tehokkaalla aseella heitä loppujen lopuks ammutaan? Sisätiloissa se M100 tehoinen ase riittää kyllä jo pelkästään tekemään aika kivoja verta vuotavia jälkiä paljaalle iholle. Tälläsessä tilanteessa M100 aseesta osumaa ottanut henkilö arvioi ampujan aseen tehot helposti paljon tehokkaammiksi kuin mitä ne loppujen lopuksi ovat.

Lähtökohtaisesti muutenkin M120 aseella sarjaa sisätiloissa ja lähietäisyyksiltä rallattava kaveri rikkoo sääntöjä, ja tästä pitäisi huomauttaa/rankaista pelaajaa. Jos tätä ei tehdä, on se sarjan käyttö todennäköisesti ihan yhtä holtitonta niillä M100 tehoillakin.

Ei ne "ilkeät osumat" paljaalle iholle vähene kun virirajoja lasketaan, jos ihmiset silti rallattavat lähietäisyyksillä sarjaa nappi pohjassa ja porukka ei suojaudu paremmin. Ehkä korkeintaan se osumasta aiheutunut haava on vähän pienempi. Pelaajat ite tekee tosi paljon, ei ne pelivälineet.

Saavutettu hyöty virirajoja kiristämällä vaan jää mun mielestä paljon pienemmäksi kuin saavutettu etu.

EDIT: En ees ymmärrä miks näistä rajoista pitää vääntää kun näistä on kerran jo kauhea vääntö käyty ja ne on äänestyksellä nykyisiksi päätetty.

Ja joo, omista kolmesta aseestani vain yksi ampuu yli 100m/s lähtöjä (115m/s) ja oon kyllä itsekkin pärjänny aina ihan hyvin.

EDIT: Jos sääntöjä meinataan kiristää, tulisi siitä mielestäni pitää ihan normi äänestys. Puolesta vai vastaan.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Toiminnan-mies » 23 Loka 2011 12:05

Itselläni on tuollainen verkkosuojus, mutta ei sovi ainakaan omaan päähän.. Maski ei sovi Bollejen kanssa, haittaa tähtäämistä poskien kohdalta, ei pysy päässä ja liikkuu paikoiltaan esim. makuulle mentäessä..

Mitä nyt olen tutkaillut, niin tuollainen Black Bearin valmistama Airsoft Stalker Praetorian Rampage Mask, voisi olla hyvä ja ei ainakaan Jai:n (Scoutthedoggie:n) videoissa pyörivän henkilön menoa näytä haittaavan. Youtubesta ainakin löytyy esittely maskista.
Toiminnan-mies

ViestiKirjoittaja mikosaren » 23 Loka 2011 12:05

EDIT: En ees ymmärrä miks näistä rajoista pitää vääntää kun näistä on kerran jo kauhea vääntö käyty ja ne on äänestyksellä nykyisiksi päätetty.

En kyllä minäkään. Ihan turhaa minun mielestä.
Miko Sarén.

I am the winner, me and my gun, no time for losers cause i am the winner...
mikosaren

ViestiKirjoittaja mikosaren » 23 Loka 2011 12:09

Ja miks porukka ei voi käyttää kunnon varusteita. Ei niissä nyt ainakaan kuuma pitäis tulla, ja jos tulee ni silloin se kannattaa kestää tai sitte se hemmetin kipee osuma paljaalle iholle. Minun mielestä ei kovin järkevää marmattaa jos ei kestä olla varusteet/maski päällä. Ei mullakaan tuu pahoja osumia jos oon esim T-paidalla ja sen päällä pelkkä maastopuku. Joskus tulee vaan mustelmia, mutta kuuluu lajiin. Ei muuta... tällä kertaa :lol:
Viimeksi muokannut mikosaren päivämäärä 23 Loka 2011 12:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Miko Sarén.

I am the winner, me and my gun, no time for losers cause i am the winner...
mikosaren

hahaa!

ViestiKirjoittaja agentti » 23 Loka 2011 12:09

Leiska kirjoitti:Lähtökohtaisesti muutenkin M120 aseella sarjaa sisätiloissa ja lähietäisyyksiltä rallattava kaveri rikkoo sääntöjä, ja tästä pitäisi huomauttaa/rankaista pelaajaa. Jos tätä ei tehdä, on se sarjan käyttö todennäköisesti ihan yhtä holtitonta niillä M100 tehoillakin.

En voi sääntöjen puutteissa huomauttaa pelaajaa, joka ei niitä riko. Ainoa asia, jota voin tehdä on nillittää, josta ei ole mitään hyötyä. Säännöt eivät kiellä sarjan poraamista m120 aseella metristä, kunhan olet pihalla kuin lumiukko.

Edit: (tämä unohtui)
Leiska kirjoitti:Mistä ihmiset tietää aina kuinka tehokkaalla aseella heitä loppujen lopuks ammutaan? Sisätiloissa se M100 tehoinen ase riittää kyllä jo pelkästään tekemään aika kivoja verta vuotavia jälkiä paljaalle iholle. Tälläsessä tilanteessa M100 aseesta osumaa ottanut henkilö arvioi ampujan aseen tehot helposti paljon tehokkaammiksi kuin mitä ne loppujen lopuksi ovat.

En paljasta ihoani airsoftissa. Esimerkkinä: viime pelikerralla tehtaalla otin sarjan käteen ja reiteen. Kädestä tuli verta, vaikka käytin hanskoja. Reidessä oli verestäviä jälkiä, vaikka päälläni oli partisaanit, joiden alla farkut. Rohkenen epäillä tämän, että lähtönopeudet oli lähempänä 120m/s. Mutta tässäkään tapauksessa ei rikottu sääntöjä, koska olin ulkona ja ampuja sisällä. Kiroilin vaan perkeleesti yksinäni ja kävelin pois.
Viimeksi muokannut agentti päivämäärä 23 Loka 2011 12:18, muokattu yhteensä 1 kerran
agentti

ViestiKirjoittaja Leiska » 23 Loka 2011 12:13

Sisätiloissa se on kiellettyä. Ulkona sallittua, mutta tosi hölmöä. Mun mielestä ei ole mitenkään tyhmää tai nillittämistä jos pelaajalle sanoo ihan aiheesta että mieti vähän tota sarjan käyttöä. Miten se muuten loppuu kuin sanomalla?
Leiska
Moderaattori

EdellinenSeuraava

Paluu Palaute