Viritys

Asekeskustelut hoidetaan täällä

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

ViestiKirjoittaja typexiu » 16 Tammi 2011 21:38

mitä mä sanoin =)
typexiu

ViestiKirjoittaja Ozzim » 23 Tammi 2011 15:20

Minkälaisia rasvoja ja öljyjä porukka on todennut hyväksi käyttää moottoripyssyjen gearbokseissa? Nyt olisi boksin rasvojen (vaiko oljyjen vai molempien?) uusiminen edessä niin ajattelin kysyä että millaisia mömmöjä kannattaisi käyttää ja mihin näitä tiettyjä rasvoja/öljyjä kannattaisi laittaa (männän urat sunmuut ja millainen määrä olisi suositeltavaa)?
Ozzim

ViestiKirjoittaja Stöne » 23 Tammi 2011 15:42

Rataslaatikkoon metalliosien väliin runsaasti silikonipohjasita RASVAA, paksuus jotain huulirasvan tasoa. Mäntä, tiivisteet hoppi etc kumiosat öljytään sitten silikoniöljyllä. RC autojen iskunvaimentimiin tarkoitettu silikonipohjainen öljy on ollut tähän mennessä omasta mielestäni parasta.

Rattaat kannattaa rasvata reilusti laakereita myöten, liikaa ei tosin tulisi laittaa. Mäntä ja sylinteri kannattaa öljytä huolella, sopiva määrä on tässäkin tärkeää, ei liikaa. Hoppi ja piippu kannattaa ensin valella öljyllä, sen jälkeen putsata puhtaaksi ylimääräisestä öljystä putsaustikulla.
Stöne

ViestiKirjoittaja Ozzim » 23 Tammi 2011 15:51

Juu eli tämäntapaista silikoniöljyä ja silikonirasvaa? Jees, nyt pääsee taas eteenpäin, kiitos tiedosta!
Ozzim

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 23 Tammi 2011 16:06

Luulis olevan ok rasvoja joita linkkasit, mutta hoppiin noin raskaat aineet ei kuulu. Sinne siis silikonisprayta, eli vaikka tällästä.

Itse oon käyttäny ihan teboilin laakerirasvaa rattaissa ja mekaanisissa osissa, kun taas sylinterin sisällön rasvannut silikonivaseliinilla, eli vastaavilla kuten jo itse linkkasit.
EVERY TUESDAY, EPIC MEAL TIME! Comin' at you with a chainsaw and a big pile o'meat! If you ain't down with that? THEN YOU AIN'T DOWN WITH COOKING!
JuuS0
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Stöne » 23 Tammi 2011 19:30

Itse olen enimmäkseen luopunut silikonispraysta pyssyjen kanssa. Öljy antaa paremman voitelun kylmilläkin keleillä. Se tiivistää pinnat tehokkaammin ja pysyy paikoillaan vaikka osat olisivatkin jatkuvasti liikkeessä.

Sprayn ainut etu on sen helppo ja nopea levittäminen käytettävälle pinnalle, kalvo ei tosin ole yhtä laadukas ja kestävä öljyyn verrattuna
Stöne

Edellinen

Paluu Aseet