Kirjoittaja JuuS0 » 15 Touko 2010 21:51
Jos seuraavaa kertaa tulee, niin voisi olla paikallaan kiertää porukalla koko pelialue rajojen vuoksi, itse koin että käytin pelialuetta hyvin laajassa mittakaavassa, mutta hämärän peittoon jäi vielä käyttämäni alueen ulkopuolella olevat metsäpalstat. Eli jos alue jatkuu niinkin pitkälle kun itse ymmärsin, puhutaan jo sen kokosesta mettäalueesta että alkaa heikoimpia yksilöitä heikottamaan.
Suojista annoinkin jo vähän palautetta pelialueen toimitsijoille, mutta sanottakoon vielä yleisestikin että toki kaikki rakennetut suojat luovat sellaista kuvaa että pelialueeseen on panostettu, mutta varsinkin kun puhutaan noinkin järeistä rakennelmista kuin tällä alueella, muuttavat ne pelin painopistettä huomattavasti mielestäni negatiiviseen suuntaan. En tarkoita että betonihärpäkkää tarttisi jyrätä maantasalle, vaan tämänkin kanssa toimittu oikein, eli käytetty aikaa ja rakennettu vastaavan suojamomentin takaava bunkkeri lähemmäs toista aloituspaikkaa, näinollen pelit jässähtävät huonolla säkällä jompaan kumpaan suojapaikkaan, eikä käy siten että aina taimimetsältä aloittava porukka valtaa betonihäismäkän ja taistelut käydään sen ympäristössä. Itse annan arvoa myös sille, ettei alue ole liian rakennettu. Edelleen liittyen pelikentän painopisteisiin, kaikki suuret rakennelmat vetävät ihmeen hyvin ihmisiä puoleensa, liekö fragien toivo vai mikä takana, mutta tämä aiheuttaa myös sen että suuri osa koko pelialueen kapasiteetista jää käyttämättä. Tiilitehtaalla on menty siihen, että pieni alue on ylikansoitettu, ja pelityyli on hyökkäys-hyökkäys-pommi-mitä-tahansa, toisinsanoen fragfest, aloituspaikat vain vaihtuu. Tämän seurauksena porukka ressaa ja tärisee offarilla kun pelin päättymistä joutuu odottamaan 5 minuuttia. Tämän päivän seteistä jäi sellanen maku suuhun, että aluetta voi käyttää myös toisenlaiseen pelaamiseen kuin äärettömään frägäämiseen, ja tänään siihen myös annettiin aikaa. Nyt useita vuosia tiiliksellä jauhaneena ainakin tahdon takaisin karuun mettämaastoon, missä ei välttämättä ole sen kummempia suojia kuin muutamat kaatuneet puunrungot ja kaikki mitä itse pystyt mistä tahansa maastosta löytämään. Tämä on kuitenkin lupaavin pelipaikka mitä olen koko harrastusaikanani nähnyt, tulevaisuudentoiveita tähän alueeseen liittyen on oikeastaan pelien jatkuminen, jos ei säännöllisesti niin ainakin joskus. Sekä tulevaisuudessa yhtä pitkiä eriä kuin tänään, ellei jopa pidempiä. Jos tällä saataisiin porukkaan vähän tietoutta siitä että airsoft voi olla muutakin kun hicuja, juoksuaskelia ja frägejä.
EVERY TUESDAY, EPIC MEAL TIME! Comin' at you with a chainsaw and a big pile o'meat! If you ain't down with that? THEN YOU AIN'T DOWN WITH COOKING!