nuotio offarilla

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

nuotio offarilla

ViestiKirjoittaja ka-team » 06 Tammi 2010 12:49

Muutama viikko sitten kun kävin pelaamassa tehtaalla huomasin kun porukka tekee offarille nuotioita ja kaiken lisäksi avotulta kuusen alla .onko tämä edes sallittua?
kunhas es:ää on niin kaikki sujuu hyvin
ka-team
Banaanisaarilla

ViestiKirjoittaja Leiska » 06 Tammi 2010 13:49

Pelinjärjestäjän luvalla ainoastaan. Nuotiota tulee myös aina valvoa ja se tulee sammuttaa huolella.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Top_Dogg » 06 Tammi 2010 14:04

Mutta ei kuusen alle saa nuotiota tehdä...
*Laita tähän englanninkielinen lainaus*
Top_Dogg

ViestiKirjoittaja Leiska » 06 Tammi 2010 14:16

Joo, ei tosiaankaan. Unohtu tossa mainita. Maalaisjärjen käyttöä edellytetään vahvasti.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Ganelon » 10 Tammi 2010 01:37

Joo, ja jos tehdään tuli niin se pitää tapahtua puuhamiehen toimesta. Kukaan ei omin päin askartele mitään nuotioita.
Ganelon
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Leiska » 10 Tammi 2010 14:25

Mihis siinä puuhamiestä oikein tarvitaan?
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Ganelon » 10 Tammi 2010 17:13

Siks, että jonkun otettava vastuu jos sen nuotion kanssa käy vahinko.
Ganelon
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Leiska » 10 Tammi 2010 19:06

Kyl mä sen verta pelaajiin ite luotan että he itse pystyvät nuotionsa tekemään ja sammuttamaan. Muutenki pelaajat pelaa tuolla omalla vastuulla niin eiköhän ne niitä nuotioita voi luvan saatuuan tehdä itse omalla vastuullaan. Jos puuhamiesten pitäis ottaa vastuu nuotioista ni miksei ne sit saman tien ottais vastuuta siitä että joku satuttaa itsensä itse peleissä?

En näe siinä mitään järkeä. Mä en ainakaan rupee toisille pelaajille nuotioita pystyttään ja ottaan niistä vastuuta kun en ite niitä edes tarvitse.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Ganelon » 16 Tammi 2010 03:30

No jos vastuu ei kiinnosta ni soronoo, halusin vaan sanoa, että sillon kun pekka 11v kompastuu ja nilkka menee vinoon niin vanhemmat etsii ekana käsiin sen aikuisen. Jollonka se aikuinen puuhamies joutuu jokatapauksessa vastaamaan kysymyksiin jne. Eli ei suoranaisesti vastuussa, vaikka vähän kuitenkin. Mä teen ihan ilomielin nuotion jos joku sitä haluaa, mutta en kaikki pienimpien sitä anna pelialueelle tehdä, tai sitten tehdään kimpassa.

Onks Stonella tähän jotain mielipidettä? Mikään epäluottamuskysymyshän tää ei tietenkään ole, mut vahinkoja sattuu ja sillon ku käpy käy ni mielummin jollekin vanhemmista.

Joku varmaan kohta viisastelee, että vielä ku mut näkis peleissäkin asti. :D Se on vähän vaiheessa, koitetaan parantaa kevättä kohti. Oli kiireinen vuosi.
Ganelon
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Jokke-Pappa » 16 Tammi 2010 18:31

Ganelon kirjoitti:No jos vastuu ei kiinnosta ni soronoo, halusin vaan sanoa, että sillon kun pekka 11v kompastuu ja nilkka menee vinoon niin vanhemmat etsii ekana käsiin sen aikuisen. Jollonka se aikuinen puuhamies joutuu jokatapauksessa vastaamaan kysymyksiin jne. Eli ei suoranaisesti vastuussa, vaikka vähän kuitenkin. Mä teen ihan ilomielin nuotion jos joku sitä haluaa, mutta en kaikki pienimpien sitä anna pelialueelle tehdä, tai sitten tehdään kimpassa.

Onks Stonella tähän jotain mielipidettä? Mikään epäluottamuskysymyshän tää ei tietenkään ole, mut vahinkoja sattuu ja sillon ku käpy käy ni mielummin jollekin vanhemmista.

Joku varmaan kohta viisastelee, että vielä ku mut näkis peleissäkin asti. :D Se on vähän vaiheessa, koitetaan parantaa kevättä kohti. Oli kiireinen vuosi.

slacker...
Luumu
Jokke-Pappa

ViestiKirjoittaja Hulk » 16 Tammi 2010 23:43

Multa on monesti tässä talven aikana kysytty nuotion sytyttämisestä ja yleensä olen antanut luvan.
Aina olen sanonut, että se sytytetään sitten johonkin aukealle alueelle, eikä nuotiota saa jättää itekseen palamaan. Sen enempää en ole vahtinut miten kaverit sitä hoitaa, mutta luotan nyt sen verran porukkaan, että ne eivät sellaista saa möhlittyä.

Ihan nuorimmille en antaisi lupaa. Yleensä kysyjät ovat kuitenkin olleet ihan asiallisia ja tuntuvat osaavan hoitaa asian ihan kunnialla.

Kesällä on taasen eri asia, koska maassa on kuivia lehtiä yms. mutta talvella luulisi aukealla maahan sytytetyn nuotion olevan ihan turvallinen.

Toisaalta itse en nuotiota tekisi jos tarttisi jotain lämmittää, vaan lämmittäisin sen esmes Esbitillä.
Esbitti on sen verta turvallinen, että sille _IMO_ tarvii edes kysyä lupaa. Kesällä taas eri asia.

Tehkääs nyt joku viisaampi selkeyttä tän nuotion suhteen.
Kuva
Kuva
Hulk
Moderaattori

ViestiKirjoittaja miggara » 18 Tammi 2010 09:08

Jokamiehen oikeudella nuotiota tai muuta avotulta ei saa tehdä maastoon ilman aisianomaisen lupaa toisen omistamalle tai hallinnassa olevalle maalle ilman pakottavaa tarvetta. Retkikeittimen tai lämmitys- tai valaisulaitteen käyttöön ei tarvita erillistä lupaa. Jos metsäpalovaara on ilmeinen, avotulta ei saa sytyttää metsään tai sen läheisyyteen edes maanomistajan luvalla.
miggara

ViestiKirjoittaja Mäkki » 18 Tammi 2010 10:26

Kyllä, mun mielest, toi on nykyää ihan hyvin menny ton nuotion kanssa. Ei oo suurempaa sattunu ja ollu yleensä niillä samoilla paikoilla.

Gane puhuu kyllä totta tosta asiasta että kenen kimppuun ne vanhemmat tosissaan käyvät. Asia on niin ja näin. Monelta kannalta voi miettiä.
Toisaalta puuhamies voisi kyllä käydä vaikka näyttämässä ja kattomassa vähän että miten se nuotio sinne nyt laitetaan ja sytyksen. Ei varmaan vaadi paljoa loppupelissä. Heitäkin kun on aika monta tuolla.

Miggaralle vielä, itse kun tutkiskelin jokamiehenoikeuksia niin en nähnyt missään mikä kieltäisi sen, tavallaan lasken sen jopa leiriytymiseen.
Mäkki

ViestiKirjoittaja miggara » 19 Tammi 2010 18:19

Mäkki kirjoitti:Miggaralle vielä, itse kun tutkiskelin jokamiehenoikeuksia niin en nähnyt missään mikä kieltäisi sen, tavallaan lasken sen jopa leiriytymiseen.

Sitten sun täytyy kait vaa tutkia tarkemmin, koska mäkin löysin ton netistä ja lyhensin sitä vähän. Leiriytymistä käsittelevät säännöt on erikseen, riippumatta siitä, miten sä sen lasket.
miggara

ViestiKirjoittaja Hulk » 19 Tammi 2010 19:08

"I read it on teh internets so it must be true!"
Kuva
Kuva
Hulk
Moderaattori

Seuraava

Paluu Palaute