Sarjan käyttö sisätiloissa

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

ViestiKirjoittaja LAMPPU » 13 Huhti 2009 18:47

Joo kyllä samaa mieltä ollaan Jonin ja Salmarin kanssa ei mitään lisäiltävää tohon tule, että näillä mennään.. ja sarjan käyttö kuuluu tähän lajiin sisällä kohtuuden rajoissa, mutta mielelläni otan osumaa vaikka välillä kasvoihin niin saa sellaisen herättävän kokemuksen, "tosi sota". Mutta muuten kaikki ok .. :D
"MESS WITH THE BEST- DIE LIKE THE REST"
LAMPPU

ViestiKirjoittaja Top_Dogg » 13 Huhti 2009 20:53

Menee ihan tutin moiseks larpaamiseks ja tulee mieleen jotkut 12 vuotta sitten pelatut vemppu pelit mieleen,, et voi ampua noin läheltä, äää yyy ää sarjaaaaaaaah, tietysti hillity sarja mutta emmä rupee tyhjentää huoneita semillä :D sehän on armeijasakin opittu :D
*Laita tähän englanninkielinen lainaus*
Top_Dogg

Re: hammas sisään

ViestiKirjoittaja Ivan Orav » 13 Huhti 2009 21:37

batte kirjoitti:kaveriltani ammuttiin hammas sisään nyt pelissä ja muutama pikku epäkohta tuli mieleen kun kävimme asiaa läpi olikohan tuo ase ihan viritysrajojen mukainen??miksi yli 10 kuulan sarja sisätiloissa/liian läheltä/viriase/ja tähdätty luultavasti suoraan naamaan koska siishen oli osunut useampi kuula suussa 3 ja 3 kuulaa muualle pärstään ja olisi voinut kyllä siinä tilanteessa ampua muuallekkin. mahtoiko kukaan nähdä kuka oli ampujana?? :(

Oletko sinä kaverin holhooja?
Oliko tätä ja oliko tätä? Asiasta olisi pitänyt otaa selvää heti tapahtuman jälkeen.
Nyt on puheeksi vain asianajajan spekulaatiot.
Jos kivun pelko on näin iso, sitten ei ole asia huoneistoon, koska jokaisessa reiässä voi piileskellä yllätys.
Nämä sarjatulen ja huoneistojen rajoitukset ovat ihan turhia, koska aiheuttavat ongelmia huoneistosta ulos ja sisään ammuskelun sääntöjen laatimista. Ehdotetut säännöt antavat etuasemaan sisällä olevaiillä pelaille.
Lasten paikka on hiekkalaatikossa!
Ivan Orav

ViestiKirjoittaja Stöne » 13 Huhti 2009 22:33

(Asia otti niin paljon huomiota osakseen joten jaoin sen omaksi ketjuksi. Jatkakaa.)

Tjoo, kaipa se niin on ettei sitä sarjaa voi kokonaankaan kieltää. Mutta edelleen vetoan pelaajiin jotka viritetyillä aseilla pelaavat (M100>) : Harkitkaa mihin ammutte: Jos on mahdollisuus ampua johonkin muuhun ruumiinosaan, tehkää se. Jos osuu semillä, käyttäkää sitä.

Myös vastaanottavassa päässä kannattaa miettiä miten tulisi suojautua jos osuma pelottaa. Yhdystys, yleiset säännöt ja perus järki edellyttävät kunnollisten silmäsuojainten käyttöä. Koko kasvon suojaavat maskit tai hammassuojat (tai muut suojat) ovat omavalintaisia eikä yhdistys vastaa peleissä tapahtuneista vahingoista, mikäli on toimittu sääntöjen mukaan. Jos osoittautuu että joku haluaa tahallaan satuttaa kanssapelaajia, voidaan asiaan puuttua. Asenne ja järki käteen.
Stöne

ViestiKirjoittaja Ganelon » 14 Huhti 2009 11:22

Jätkä kerkes jakamaan ennen mua. =P

Tosiaan, hyvä viesti. Komppaan edellistä ja näin sen on toimittava, jos ei toimi niin ei ole myöskään pakko harrastaa.
Ganelon
Moderaattori

Re: hammas sisään

ViestiKirjoittaja Top_Dogg » 14 Huhti 2009 16:19

Ivan Orav kirjoitti:
batte kirjoitti:kaveriltani ammuttiin hammas sisään nyt pelissä ja muutama pikku epäkohta tuli mieleen kun kävimme asiaa läpi olikohan tuo ase ihan viritysrajojen mukainen??miksi yli 10 kuulan sarja sisätiloissa/liian läheltä/viriase/ja tähdätty luultavasti suoraan naamaan koska siishen oli osunut useampi kuula suussa 3 ja 3 kuulaa muualle pärstään ja olisi voinut kyllä siinä tilanteessa ampua muuallekkin. mahtoiko kukaan nähdä kuka oli ampujana?? :(

Oletko sinä kaverin holhooja?
Oliko tätä ja oliko tätä? Asiasta olisi pitänyt otaa selvää heti tapahtuman jälkeen.
Nyt on puheeksi vain asianajajan spekulaatiot.
Jos kivun pelko on näin iso, sitten ei ole asia huoneistoon, koska jokaisessa reiässä voi piileskellä yllätys.
Nämä sarjatulen ja huoneistojen rajoitukset ovat ihan turhia, koska aiheuttavat ongelmia huoneistosta ulos ja sisään ammuskelun sääntöjen laatimista. Ehdotetut säännöt antavat etuasemaan sisällä olevaiillä pelaille.
Lasten paikka on hiekkalaatikossa!

Kyllä olen täysin samaamieltä kanssasi, En itsekkään koskaan pyri ampumaan päähän vaan mahaan/ jalkoihin, Mutta minkäs teet jos kaveri vaan työtää päätänsä eteen, omaa tyhmyyttään sillon saa päähän osuman. Tosiaan myös sarjalla vältytään näitä tilanteilta: "muhun ei osunut" kun kaverilla on se 2 kerrosta vaatetta ja 3 sirpaleliivit ja yhet luotiliivi kevlarit niin eihän se välttis tajuu sitä osumaa sillon :D
Top_Dogg

ViestiKirjoittaja Leiska » 14 Huhti 2009 17:07

Itse olen koko talven pelaillut tehtaalla niin sisällä kuin ulkona pääsääntöisesti m120 aseella eikä kukaan ole minulle vielä tullut valittamaan. Mentyäni asiassa itseeni ja mietittyäni hetken, tajusin, etten koskaan sisätiloissa nosta aseeni piippua osoittamaan rintaa ylemmäs ellei kohde ole niin kaukana, että sen joutuu nii korkealle nostamaan. Sisällä liikkuessani pidän piipun muutenkin tarpeeksi matalalla kokoajan. Näinollen nopean tilanteen sattuessa ammun viheliäistä vihulaista jalkoihin/mahaan.
Toimivaksi osoittautunutta ja suosittelen muillekin samaa.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Top_Dogg » 14 Huhti 2009 21:15

Leiska kirjoitti:Itse olen koko talven pelaillut tehtaalla niin sisällä kuin ulkona pääsääntöisesti m120 aseella eikä kukaan ole minulle vielä tullut valittamaan. Mentyäni asiassa itseeni ja mietittyäni hetken, tajusin, etten koskaan sisätiloissa nosta aseeni piippua osoittamaan rintaa ylemmäs ellei kohde ole niin kaukana, että sen joutuu nii korkealle nostamaan. Sisällä liikkuessani pidän piipun muutenkin tarpeeksi matalalla kokoajan. Näinollen nopean tilanteen sattuessa ammun viheliäistä vihulaista jalkoihin/mahaan.
Toimivaksi osoittautunutta ja suosittelen muillekin samaa.

Juu tosiaan olen huomanut sen että sinä pelaat fiksusti sisällä :p
Top_Dogg

ViestiKirjoittaja ruoste » 27 Huhti 2009 12:16

mä olen myös huomannut sen m120:n, kiitos suurikokoisen klyyvarini, mutta tapoihini ei kuulu itkeä aivan joka asiasta...
Either lead, follow or get the hell out of my way.
ruoste
Puuhamies

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 28 Huhti 2009 15:07

Monta ihmistä tarvitsee todistamaan että 'osaat pelata hyvin sisällä viripyssyllä'? Riittääkö että itse olet sitä mieltä? Imo sääntöjen täytyisi olla selvät ja samat kaikille, eikä niihin jätettäisi mitään porsaanreikiä "sisällä ei saa ampua sarjaa mutta jos on aivan pakko niin sitten saa, myöskään viriaseilla ei saa ampua sisällä muuta kuin erityistä varovaisuutta käyttäen ja jos on aivan pakko niin sitten myös".

Miksi jengi tyrkkää aseeseensa aivan törkyviriä ja sitten lähtee niiden kanssa pelleilemään sisälle, vaikka tietäävät ettei se ole sallittua? Jos mielii pelata sisällä, laittaa sen m100 jousen tai pienemmän. Jos ei aio pelata sisällä niin laittaa m120 tjsp. Itse en sisälle hakeudu vapaaehtoisesti kuin harvoin, pakkotilanteissa toimitaan sääntöjen mukaan. Viime pelissä puolustin tehdasta ja ammuin vihollisia mm. 'saunan' takana olevaan mettään. Aseeni ei sinällään kovin sisäpelirajojakaan ylitä, (~110m/s), mutta silti vihollisten päästessä lähemmäksi vaihdoin itse paikkaa ja käskytin muita ampumaan suunnalle josta vihollista oli odotettavissa (muuntajan kylki). Jos tuntuu siltä että valitseminen tiilitehtaan ja tiilitehtaan ympäristön välillä on liian vaikea, ota mukaan useampi ase. Olempa itse lähtenyt tehtaan sisätiloista siitäkin syystä, että vihollinen on liian lähellä. Aikani taistelin kaasupistoolin kanssa sisällä liikkuvaa vihollista vastaan, mutta kaasun loppuessa ei ollut enää asettakaan jolla sääntöjen valossa olisin voinut ampua.

Ajattelenko vain liikaa kanssapelaajia, vai ovatko muut vain niin voitontahtoisia frägien perässä juoksijoita että voivat venyttää sääntöjä kerta toisensa jälkeen vähän? Jos jälkimmäinen vaihtoehto oikein, niin olisiko tämän ryhmän edustajissa potentiaalia myös paljon haukutun modettajaryhmän jäseneksi, kuitenkin samoilla hämärän rajamailla liikutaan.

Leiska, minäkin olen tässä sanotaanko noin vuoden ajan jättänyt osumia ottamatta, eikä kukaan ole tullut valittamaan, mentyäni itseeni totesin että otan vain sarjalla ammutut osumat mutta en välitä semillä ammutuista. Toimivaksi osoittautunut ja suosittelen muillekin samaa ;)

Not. Ei mitenkään henkilökohtaisena kettuiluna, vaan lähinnä tuon esille että sääntörikkomus se on tuokin vaikka itse sen tunnustitkin. Eikä sillä että kellään olisi välttämättä asiasta mitään kummempaa nokankoputtamista, mutta mitähän seuraa jos tuota tuodaan laajempaan mittakaavaan? Wörst keis skenario: kesäkuussa jokainen venyttää sääntöä vähän lisää ja lopulta sielä on 60 sälliä m140 pyssyjen kanssa sarjat päällä.

Tosiaan suuresta valituksesta huolimatta ymmärrän että 105m/s ero on 110m/s varsin pieni noin käytännön ampumista ajatellen. Sääntöjen kannalta 110m/s on yhtä rikkomista kuin m170 sisäpelissä. Kaiken vinkumisen siitä, että jouset ovat eritehoisia ja antaavat eri lähtönopeuksia eri aseissa ja eri kuulilla, voi unohtaa. Tämäkin on mietitty lisäämällä varoja lähtönopeusrajoihin.
EVERY TUESDAY, EPIC MEAL TIME! Comin' at you with a chainsaw and a big pile o'meat! If you ain't down with that? THEN YOU AIN'T DOWN WITH COOKING!
JuuS0
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Leiska » 28 Huhti 2009 17:06

Asiallista tekstiä kuomaseni. Itse sopeudun siihen mikä sallitaan ja mikä ei ja millaista palautetta saan. Faktahan on se että joka kerta tehtaalla pelataan kovempaakin kronottavilla aseilla sisällä, sillä kiina-aseita on paljon liikenteessä. Jos näiden hemmojen sallitaan pelaavan tehtaalla missä tahansa, niin sitten pelaan minäkin. Jos tehtaalle tulee tiukka m100 raja sisällä, niin sitten minäkin lowgradetan aseeni noihin lukemiin. Maassa maan tavalla.

En sanoisi tuota sääntörikkomukseksi, jos itse puheenjohtajakin on sanonut että m120 aseella saa mennä sisälle.

Hyvä niin Ruoste.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 28 Huhti 2009 17:31

Tässä vaiheessa olisi oman ja kanssapelaajien turvallisuuden kannalta kiva kuulla, mikä muu asia on käytännössä toisin kuin virirajat. Sääntötopicista jokainen voi lukea muuan rivin "sisäpeleissä kaikilla aseilla M100. Lähtönopeudet mitataan 0.2g kuulalla"

Jotain fiilunkia tässä selvästi on. Liekö kyse siitä, että alkubriiffien ja PJ:n aivoliman muun prakauksen vuoksi tieto on joka kerta vähän erilaista, vai siitä että muuan päättävä elin omistaa itse sattumoisin m120 viritetyn aseen eikä malta olla käyttämättä sitä sisätiloissa? Irkin kuumilla keskustelualueilla olenkin jo tuonut esille kuinka tärkeää olisi saada vakio briiffipohja peleille. Ajatus kantoikin vastakaikua ja taisi tulla ilmi, että vastaavanlainen pohja on jo tehty, tai ainakin jossain vaiheessa valmistumassa. Tietty pohjaa tulisi lukea orjallisesti, jotta jokainen, uudet ja vanhat pelaajat saavat päähänsä ne samat tiedot jotka viime viikonloppuna.
EVERY TUESDAY, EPIC MEAL TIME! Comin' at you with a chainsaw and a big pile o'meat! If you ain't down with that? THEN YOU AIN'T DOWN WITH COOKING!
JuuS0
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Stöne » 28 Huhti 2009 17:47

Tiilitehtaalla on pidetty suht vapaata linjaa ainakin toistaiseksi syystä että alue ei ole puhtaasti sisäpelialue, metsää ja pöpelikköä löytyy kaikkeen makuun jotenka aluetta ei ole luokiteltu sisäpelialueeksi. Lisäksi viritysten toteaminen on ollut lähes mahdotonta kun kunnon kronometriä ei ole ollut käytössä, tähän on tulossa muutos yhdistyksen kokouksen pohjalta.

Olen luottanut pelaajien omaan harkintaan ja järkeen aseidensa peluuttamisessa, omalla kohdalla koitan näyttää esimerkkiä ja pelaan sähköaseilla mitkä ovat viritetty maks 110ms tasolle. Mikään ei estä downgradeamasta asetta sille turvalliselle tasolle, tai kantamasta mukanaan esim GBBtä siltä varalta että sisätiloihin on mentävä.

Nyt loppuu sormella osottelu kuka tekee mitenkin ja miksi, menkää itseenne ja miettikää miten voisitte omalla kohdalla tehdä peleistä turvallisempia KAIKILLE. Jos tällekkään keskustelulle ei saada parempaa suuntaa kuin valittaa kanssapelaajan tekemisistä niin keskustelua on turha jatkaa.
Stöne

ViestiKirjoittaja Leiska » 28 Huhti 2009 18:02

Olen samaa mieltä vakiinnetetusta briiffipohjasta, sillä mm. pelialueen rajat ovat talven aikana vaihdelleet suuntaan jos toiseen. Mielestäni tämä on ongelma.

Sanon vielä sen verran että olen sujut itseni ja pelaamiseni kanssa. Kyllä, kannan backuppia ja en epäröi käyttää sitä.

Tämän jälkeen ymmärrän paremmin niitä ihmisiä jotka pitävät aseensa tehot omana tietonaan.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 28 Huhti 2009 18:13

Stone, ymmärrän kyllä pointtisi alueen vaihtelevuudesta, mutta lähinnä ihmetyttää tuon vaihtoehdon valitseminen. Onko viisaampaa kertoa epämääräiset säännöt epämääräisillä ja moneen suuntaan tulkittavilla rajoilla, kuin laittaa rajaksi sisällä m100 ja elää sen mukaan?

Ymmärrän myös sen että tuon asian valvonta on aina ongelma. Kun taas asia jota en ymmärrä, on se että heitetään bensaa liekkeihin antamalla noin paljon tulkinnanvaraa virien käyttöön sisätiloissa.
JuuS0
Moderaattori

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu