V0hveli kirjoitti:Lipas on alunperin VFC. Sit petsasin sen, hion sen, petsasin, hioin, petsasin, hioin ja sit tais olla hyvä. Red-Allianceen joskus postasin vuonna KGB ja Neuvostoliitto ohjeen. Helpompaa on ostaa aito bakeliitti ja tehdä siitä![]()
Pitääkin metsästää nuo ohjeet, voisin itsekkin kokeilla kyseistä reseptiä, kiitokset. Ajatuksena olisi modailla Cyman hirveä 45ptr lipas issuemmaksi, aidot kun tuntunee hävinneen maan päältä ja vaikka aitona tälläisen löytäisinkin, en välttis tätä modata haluaisi. Oikeat lippaat kuuluu omasta mielestä oikeaan vehkeeseen ja airsotaa varten sitten amispajan modailut. Itse olen suunnitellut homman jopa niin pitkälle että väkertelisin teräksestä lippaan lukittavat kynnet (eli ne bakeliittiin upotetut teräsosat mitkä oikeasta bakeliittilippaasta löytyy) ja upottaisin nämä airsoftlippaan kuoriin epoksilla sunmuilla mömmöillä. Saa nähdä.
V0hveli kirjoitti:Samalla kun noi kahvat kuivuu, ni sillä aikaa levittelen maalinpoistoaineet metalliosiin ja teen niille temput. Siitä postailen sit jossain välissä ihan ohjeet, kuinka muutat aksun aivan MÄNTSÄLÄN makeeks. En tosin aio maalata vaan sinistää ne. Maalaaminen on homoa.
Odotan lopputulosta mielenkiinnolla, käytätkö mitä menetelmää/kemikaaleja tähän sinistämiseen, tuskin sentään Supersiniä tmv? Itsehän en ole aivan perillä näistä termeistä mutta tarkoittaako sinistäminen yleiskielessä lipeämustausta vai meneekö aivan hakoteille?
En tiedä maalaajien homoudesta mutta mun tietääkseni ainakin Izhmashin nykyään käytössä olevat AK:t on mangaanifosfatoitu (manganese phosphate) ja tämän pintakäsittelyn päälle on sitten vedetty kiiltävää mustaa maalia.