Mulla on sama "käyttöliittymä" tosiaan, kun tuossa laturissa, eli vastaavat ominaisuudet. En muista tarkalleen, mutta olisko jonkun 2-3 vuotta mulla ollut ilman mitään ongelmia. Perin ilkeet äänetkin tuo omaa, josta tietää millon akku on ladattu, mahdollistaen supertaktiset ja nopeat akunvaihdot säästäen samalla aikaa useamman akun kanssa! Äänet saa tietty pois.
Kerran tein virheen ja laitoin virtapiuhan eka seinään, jonka jälkeen vasta itse laturiin, jonka seurauksena laturi piippasi kerran ja sanoi itsensä irti. Tää on vissiin tunnettu juttu joka hajottaa asioita. Pistorasioissa taitaa olla joku suojaus, jota ei itse laitteissa aina ole. Sähkärimme voisivat valaista asiaa.
Joten pidä johto AINA kiinni laturissa ennenkuin tökkäät seinään.
Mut ei siinä, sain takuussa uuden tilalle, joten no harm done.
Multa toi ei saa kuin kehuja, joten osta pois.
Balansointi tosiaan on jännite-eroja lipo akun kennojen välillä. 7,4v akussa on 2 kennoa (2S), 11,1v akussa 3 kennoa (3S) jne.
Jokainen kenno ottaa virtaa latauksessa ja purussa vähän eri tahtia, jolloin kennojen välinen jännite muuttuu pidemmällä aikavälillä. Jos haluaa akkunsa pysyvän pitkä-ikäisinä, kantsii aina välillä tsekkaa tollasella pikku mittarilla, mitä lukemaa kennot antavat.
Heitetään kehiin esimerkki:
Oma yhtä vanha 7,4v lipo, kuin laturikin antaa seuraavaa lukemaa

Eli eka kenno antaa 4,12v.
Toka kenno antaa 4,13v. Joten tarvetta balansoimiselle ei ole. Silloin kun noi alkaa heittelemään kunnolla, sanotaanko vaikka 0,50v voisin itse balansoida.
Lopuksi tuo pieni ihmelaite näyttää kennojen yhteisjännitteen:

Niinkuin näkyy niin lipot antaa yli tuon ilmoitetun jännitteen. Tää on ihan normaalia, ja harmitonta aseille. Oon huomannu ylläripylläri, että kun akku alkaa olemaan lopussa, on jännitekin jotain tuota luvattua määrää (7,4v ja 11,1v) eikä sitä täydessä latingissa olevaa volttia tai reilua luvattua enempää.
Kennothan tarkistetaan ja balansoidaan tuosta pikku liittimestä, joka on akun itse johtojen rinnalla. Jotkut halvemmat laturit lataakin lipot noista tasausliittimistä. En tiedä miksi.
Voi olla että tuli jokseenkin vaikeeselkoista. Kysy jos jäi joku askarruttamaan.