Tiilitehtaan säännöt

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

ViestiKirjoittaja mikosaren » 23 Loka 2011 12:15

sakutin kirjoitti:Mun mielestä nykyinen lähtönopeus rajotus on ihan hyvä. Ja miksi meijän nuorempien pitäis käyttää huonompia pyssyjä? Omakin ase lähtee nyt 115m/s. Kertokaa mitä mä sille teen sitten jos sillä en saa pelailla?

Mitenniin pitäis käyttää huononpia pyssyjä?? Ja sun ase lähtee kyllä vähän enemmän sakutin...
Miko Sarén.

I am the winner, me and my gun, no time for losers cause i am the winner...
mikosaren

ViestiKirjoittaja Leiska » 23 Loka 2011 12:17

Sakutin viittaa tähän:
Jokinen kirjoitti:
Seuraavaksi multa menee vähän ohi, että miten päädyit tähän tulkintaasi lähtönopeuksien porrastamisesta. Pointtina ei siis ollut että nuorimmat heittelee kuulia ja eläkeläiset ampuu ZOMGTÄYSII, vaan esim;
0-14v M100
14-16 / RYn määrittämä naamakerroin M100/M120
16+ M100/M120/Raskaasti viritetyt trk. kiväärit.

Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Jokinen » 23 Loka 2011 12:18

Tuolla "Naamakertoimella" viittasin siis siihen, että nuorempi henkilö todentaisi luotettavuutensa tavalla X ja saisi tämän yhteydessä luvan käyttää tiukemmin viritettyä kanuunaa. Ja mitä ikä luokkiin muuten tulee, en tiedä yhtäkään alle 15v pelaajaa, jolle luottaisin kunnolla viritetyn kiväärin. Epäilemättä heitä silti on, mutta valtaosa nuoremmasta massasta on pelitilanteessa tarkkailtuna niin taistelun tuoksinnassa, että ajattelu astuu sivuun ja reagointi ottaa vallan -> Ammutaan liikettä kohti sillä asetuksella, mihin vaihdin on jäänyt. Minun 2 euro centtiäni.

Pitkälti ainoa kasvosuojus jota olen itse harkinnut, on agentin viestistä löytyvä verkko viritelmä. Alasuojaltahan se näyttää, mutta jos sitä koristelisi vaikka huivilla. Ja mitä kirjoittajan loukkaamiseen tulee, niin suotta pahoittelet. Jos aikuinen ihminen ottaa itseensä netin mielipide asioista, ei sen pitäisi olla muilta pois. Sarkasmia ja muuta kivaa on ajoittain aika vaikea kohdentaa tekstin ja keltaisten naamapallojen läpi :wink:

Edit: Summattuna vielä, itse olen rajojen siirtelyä vastaan (paitsi ehkä länteen?) ja omat ehdotukseni ovat toisensa pois sulkevia. Eli suotta mitään ikään sitoisi, jos pienellä treenillä saa kaikille sen turvallisen käytöksen uppoamaan.
Jokinen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja agentti » 23 Loka 2011 12:27

Jokinen kirjoitti:Tuolla "Naamakertoimella" viittasin siis siihen, että nuorempi henkilö todentaisi luotettavuutensa tavalla X ja saisi tämän yhteydessä luvan käyttää tiukemmin viritettyä kanuunaa. Ja mitä ikä luokkiin muuten tulee, en tiedä yhtäkään alle 15v pelaajaa, jolle luottaisin kunnolla viritetyn kiväärin. Epäilemättä heitä silti on, mutta valtaosa nuoremmasta massasta on pelitilanteessa tarkkailtuna niin taistelun tuoksinnassa, että ajattelu astuu sivuun ja reagointi ottaa vallan -> Ammutaan liikettä kohti sillä asetuksella, mihin vaihdin on jäänyt. Minun 2 euro centtiäni.

Pitkälti ainoa kasvosuojus jota olen itse harkinnut, on agentin viestistä löytyvä verkko viritelmä. Alasuojaltahan se näyttää, mutta jos sitä koristelisi vaikka huivilla. Ja mitä kirjoittajan loukkaamiseen tulee, niin suotta pahoittelet. Jos aikuinen ihminen ottaa itseensä netin mielipide asioista, ei sen pitäisi olla muilta pois. Sarkasmia ja muuta kivaa on ajoittain aika vaikea kohdentaa tekstin ja keltaisten naamapallojen läpi :wink:

Hyvä niin!

Mutta mitä vielä ikä/naamakertoimeen tulee, niin reilun pelin hengessä kaikilla pelaajilla pitää olla samat mahdollisuudet.
agentti

ViestiKirjoittaja mikosaren » 23 Loka 2011 12:28

Aa okei.
Miko Sarén.

I am the winner, me and my gun, no time for losers cause i am the winner...
mikosaren

ViestiKirjoittaja Cykkis » 23 Loka 2011 13:41

agentti kirjoitti:
Cykkis kirjoitti:Itse olen pelannut tämän kesän tiilitehtaalla CA:n vakiolla (kronotettu 94m/s 0,25g kuulalla) ja hyvin olen pärjännut, viime kerralla varikolla pelatessani suorastaan loistavasti.

Eikös nuo CA:n tykit ammu alle 100m/s 0.2g kuulalla vakiona. Tuohan olisi tehoiltaan yli m100 viritys. Olen vielä nähnyt, kun tämä ase on kronotettu, mutta ei voi muistaa. :D

Pahoittelen, nyt tuli mulla kirjoitusvirhe. Ase kronotettin 0,20g kuulalla eikä 0,25g niin kuin aikaisemmin virheelisesti kirjoitin. Agentti, muistelet aivan oikein, silloin teidän pihalla aika monet aseet kronotettiin.
Cykkis

ViestiKirjoittaja Osku » 23 Loka 2011 19:20

Jokinen kirjoitti:Tuolla "Naamakertoimella" viittasin siis siihen, että nuorempi henkilö todentaisi luotettavuutensa tavalla X ja saisi tämän yhteydessä luvan käyttää tiukemmin viritettyä kanuunaa. Ja mitä ikä luokkiin muuten tulee, en tiedä yhtäkään alle 15v pelaajaa, jolle luottaisin kunnolla viritetyn kiväärin. Epäilemättä heitä silti on, mutta valtaosa nuoremmasta massasta on pelitilanteessa tarkkailtuna niin taistelun tuoksinnassa, että ajattelu astuu sivuun ja reagointi ottaa vallan -> Ammutaan liikettä kohti sillä asetuksella, mihin vaihdin on jäänyt. Minun 2 euro centtiäni.

Edit: Summattuna vielä, itse olen rajojen siirtelyä vastaan (paitsi ehkä länteen?) ja omat ehdotukseni ovat toisensa pois sulkevia. Eli suotta mitään ikään sitoisi, jos pienellä treenillä saa kaikille sen turvallisen käytöksen uppoamaan.

Heh, hauskaa sinänsä että omistan muutamia oikeitakin aseita ja hallitsen niiden lähtönopeudet ja olen 14v. + villinä veikkauksena voisin heittää että minun lintukivääri lähteepi pikkusen lujempaa kun sun muovikuula-lutkus? Mietippä ensin mitä kirjoittelet koska suurinosa 13v+ ovat kyllä jo uhmaiän käyneet!
Scream, Aim, Fire!
Osku

ViestiKirjoittaja Pinski » 23 Loka 2011 19:36

agentti kirjoitti:Mitä kasvosuojaimiin tulee, niin tähän mennessä olen saanut yhden ehdotuksen tässä viestiketjussa, jota harkitsen. Kyseinen neopreenisuojain vaan käsittääkseni on mallia "kuolankerääjä". Ehdotuksen ansiosta tuli kuitenkin mieleeni, joskin sitä voisi muokata parempaan suuntaan.

Itseasiassa ei ole. Talvella suojaimen kanssa ainut ongelma on höyrystynyt hengitys, joka tietenkin tuota suojainta hieman kastelee. Mutta ainakaan omalla kohdalla ei niin paljoa, että voitaisiin puhua kuolasuojaimesta :P
Las guerras no son para niños.
Pinski

ViestiKirjoittaja agentti » 23 Loka 2011 20:07

Pinski kirjoitti:Itseasiassa ei ole. Talvella suojaimen kanssa ainut ongelma on höyrystynyt hengitys, joka tietenkin tuota suojainta hieman kastelee. Mutta ainakaan omalla kohdalla ei niin paljoa, että voitaisiin puhua kuolasuojaimesta :P

Itsehän olen pelikentällä niin innoissani, että kuolaa roiskuu :P
Mutta lienee testaamisen arvoinen, jos sattuisi toimimaan semmoisenaan.
agentti

Re: hurraa!

ViestiKirjoittaja Stöne » 23 Loka 2011 20:11

Jep, hieman olisi tylsää taas lähteä viilaamaan tehtaan virirajoja, kun ne mielestäni on jo saatu yhteisellä päätöksellä ihan järkeviin puitteisiin. Nyt olisi vain saatava porukka sisäistämään ne, tai karsia kaikki väärinkäyttäjät pois. Jos se tarkoittaa säännöllistä ja kollektiivista aseiden kronottamista ennen päivän pelejä, tai vaikka vain pistokokeita, niin täytyy ottaa käytännöksi. Jos kerran ei joistain pelaajista löydy kilpailuhenkeä pitää aseensa sääntöjen sallimissa puitteissa, tai käyttää asettaan niinkuin säännöt sallivat.

Tehtaalla on tähänasti ollut kaikkien kiva käydä pelaamassa, mutta olen aistimassa vanhemmassakin väessä jo pientä kitkaa tehtaan valtavan suosion tiimoilta, johon liittyy myös olennaisesti nämä sääntöjen venyttäjät. Vetoan tässä nyt kaikkiin pelaajiin: Pitäkää käyntinne tehtaan peleissä mielekkäinä ja huomioikaa myös muut kanssapelaajat tavalla, millä haluatte itsennekin huomioitavan. Pelaajat itse tekevät "hyvät pelit", eivätkä pelien järjestäjät

PS:
agentti kirjoitti:Mainittakoon vielä tänään jokimaan peleissä hävetti, kun ammuin puskan takana ollutta Stöneä naamaan SVD:llä ja verestävä haavahan siitä tuli. Tässäkin tilanteessa näin vain liikettä pusikon takaa tietämättä mihin ruumiinosaan tähtäsin. Ainoa tapa täysin välttää päähän ampumista on jättää ampumatta kokonaan.

Pakko vielä tarttua tähän: Jori, älä pode huonoa omaatuntoa, itseänikin hieman hävetti jälkikäteen mainita edes mokomasta lommosta, kun se tuntui pahalta vain sillä hetkellä kun sen näin kiikarini läpi lähestymässä, ja välittömästi sen jälkeen. Itselläni oli kuula piipussa varustettuna sinun nimelläsi, ehdit vain ensin. :wink:
Stöne

ViestiKirjoittaja Jokinen » 23 Loka 2011 21:29

Osku kirjoitti:
Heh, hauskaa sinänsä että omistan muutamia oikeitakin aseita ja hallitsen niiden lähtönopeudet ja olen 14v. + villinä veikkauksena voisin heittää että minun lintukivääri lähteepi pikkusen lujempaa kun sun muovikuula-lutkus? Mietippä ensin mitä kirjoittelet koska suurinosa 13v+ ovat kyllä jo uhmaiän käyneet!

Jo on huutelua, eikä missään hyvässä hengessä. Miten tää pippelin mittaus edes hipoo aihetta? Lintukivääriä en omista, mutta PV:n lainaamilla välineillä olen erinäisiä partikkeleja saattanut lentoon, niin oonko mä sitten kovempi jätkä? Vissiin myös kirjoitin, etten epäile etteikö fiksujakin nuorempia ole, mutta nyt taas epäilyttää. Myöskään uhmaiällä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa, ellei puhuta sääntöjen tahallaan noudattamatta jättämisestä. Toivottavasti ei. Jos vanhempas tietäisvät, että leuhkit oikeilla aseillasi netissä, saattaisi se "lintukivääri lähteäppi pikkusen lujempaa" kun yksikään mun muovikuula-lutku.

Surullista sinänsä, jos joudutaan rehellisyyttä valvomaan pistokokein, mutta jos ei muu auta niin onhan se ratkaisu. Tarvittaessa ja sopivalla varoitusajalla olen puuhamiesten käytettävissä mahd. koulutus apuna.
Jokinen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Narcalive » 24 Loka 2011 09:59

Ei herranjestas mihin tämäkin keskustelu menossa. Odotan "innolla" mihin tämä johtaa.

Omaa pohdintaa sen kummemmin sukuelinten kokoon puuttumatta: Virirajoja ei tule missään tapauksessa rajoittaa iän tai kokemuksen perusteella. Yhtä lailla voitaisiin linjata että naiset, kirkosta eronneet sekä eskimot saisivat pelata ainoastaan kertaviritteisillä aseilla. Kärjistetty esimerkki, mutta perusteet ovat yhtä vakaalla pohjalla. Sääntöjen täytyy olla kaikille samat.

Mitä virirajojen laskuun tulee, otetaanpas pari esimerkkiä:

- Case Ruoste: Verta vuotava osuma otsaan, mahd. aivotärähdys ja melkoinen turpoaminen. Syy: Osuma tarkkuuskivääristä nassuun lehtihuoneen alueella todella läheltä.
- Case Hulk: Etuhammas katki. Syy: Osuma viritetystä (?) aeg:stä jossain puskassa luoja ties missä.
- Case Leiska: Etuhammas katki. Syy: Osuma m120 tasoisesta kiina-aeg:stä melko pitkältä matkalta (30m?) puskaan.
- Case Narcalive: Verestävä ja kirvelevä jälki reiteen. Syy: Pari osumaa reiteen "point-blank" etäisyydeltä m120 tasoisesta kiina-aeg:stä.
- Case [enmuistanickiä]: Silmän alaluomi rumasti auki, mahd. tikit. Syy: Pään hakkaaminen rautapalkkiin.
- Case Leiska: Useita verta vuotavia haavoja käsivarressa. Syy: Ammuttu lähietäisyydeltä sarjatulella suojaamattomalle iholle todennäköisesti viritetyllä aseella.

Tiedän, tässä ei tosiaan ole kaikki, näitä kyllä löytyy. Yhteenvetona kuitenkin näin pienellä otoksella: Kuinka monelta näistä oltaisiin vältytty, jos virirajoja laskettaisiin? Väitän, että ei yhdeltäkään (noh, alempi leiskan tapaus mahdollisesti. Tosin hihat alas niin avot.) Syy on näihin jossain muualla.

Pitää myöntää, että kyllähän se kukkaistuttaa ottaa joskus useampikin kipeä osuma, mutta at the end of the day, sekin on osa tätä peliä. Tosiallista, pysyvää vahinkoa ei m120 tasoisella pysytygillä kuitenkaan saa sen enempää aikaan kuin Maruin vakiollakaan (lue: hampaat saa suusta pois silläkin). Silti m120 rajoittaminen kertatulelle sisätiloissa on bueno.
Narcalive
Puuhamies

ViestiKirjoittaja Osku » 24 Loka 2011 11:52

Jokinen kirjoitti:
Osku kirjoitti:

Jo on huutelua, eikä missään hyvässä hengessä. Miten tää pippelin mittaus edes hipoo aihetta? Lintukivääriä en omista, mutta PV:n lainaamilla välineillä olen erinäisiä partikkeleja saattanut lentoon, niin oonko mä sitten kovempi jätkä? Vissiin myös kirjoitin, etten epäile etteikö fiksujakin nuorempia ole, mutta nyt taas epäilyttää. Myöskään uhmaiällä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa, ellei puhuta sääntöjen tahallaan noudattamatta jättämisestä. Toivottavasti ei. Jos vanhempas tietäisvät, että leuhkit oikeilla aseillasi netissä, saattaisi se "lintukivääri lähteäppi pikkusen lujempaa" kun yksikään mun muovikuula-lutku.

Surullista sinänsä, jos joudutaan rehellisyyttä valvomaan pistokokein, mutta jos ei muu auta niin onhan se ratkaisu. Tarvittaessa ja sopivalla varoitusajalla olen puuhamiesten käytettävissä mahd. koulutus apuna.

Thug boy is back in business. Tarkotin sitä että näkee monen 10 vuotiaan sanovan kaverilleen, "hups pikkusen tuli ehkä väärin tehtyä mut ei kerrota noille! Ei ne sitä tiedä."
Scream, Aim, Fire!
Osku

ViestiKirjoittaja Tupe » 24 Loka 2011 14:39

Narcalive kirjoitti:Ei herranjestas mihin tämäkin keskustelu menossa. Odotan "innolla" mihin tämä johtaa.

Juu, mä en odota. Tästä lähin kaikki viittaukset oikeisiin aseisiin kielletty, ihan sama minkä ikäisen tai kenen omistamasta on kyse. Tämä on airsoft aiheinen keskustelulauta joten nuo eivät kuulu tänne.

Omana henkilökohtaisena mielipiteenä odotan kauhulla ensimmäistä vakavaa onnettomuutta tapahtuvaksi. Tuntuu että jengi pitää sääntöjä suuntaa-antavina tai on muuten vaan "Ei-se-mua-koske" asenteella liikkeellä. On aivan satavarma että osaava pelaaja vie sillä m90 vakiomaruilla edun itselleen tiilitehtaan kaltaisessa pelipaikassa. Ei siinä käytännön suorituskyvyssä ole niin isoa eroa. Esim. Maruin vakio M14 oikein säädetyllä hopilla on varmasti tarkempi kuin "tsing-tsong-ping-pong" kiina tykki.

Itse en kuitenkaan alkaisi vaatimaan viritystason laskua, ihan vaan sen takia että sitä olisi vaikea valvoa ja rajaisi liikaa pelaajia järjestettyjen pelien ulkopuolelle. Ainoa rajoitus jota kannattaisin olisi tarkkuuskiväärien poistaminen alle 18-vuotiailta.

-Pasi
Pinski kirjoitti:Hullut ihmiset :shock:
Tupe

ViestiKirjoittaja Pinski » 24 Loka 2011 14:42

Tupe kirjoitti:Ainoa rajoitus jota kannattaisin olisi tarkkuuskiväärien poistaminen alle 18-vuotiailta.

Tähän yhdyn muuten minäkin.
Las guerras no son para niños.
Pinski

EdellinenSeuraava

Paluu Palaute