Tiilitehtaan säännöt

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

ViestiKirjoittaja Top_Dogg » 15 Loka 2011 00:16

Pitää muistaa että nyt on kumminkin airsoft kyseessä eikä ole kaliiiiibberi eroja. Joten ei nyt takerruta siihen. Ne ketkä haluaa larpata ja huudella laukaus laukaus huutoja niin saavat minun puolestani tehdä sitä aivan rauhassa.
*Laita tähän englanninkielinen lainaus*
Top_Dogg

ViestiKirjoittaja Tupe » 15 Loka 2011 11:49

Näin muutaman vuoden "KK:lla" pelanneena voin sanoa ettei tulisi toimimaan virenojalla, sulkisi puolet tehokkaasta pelialueessta kielletyksi kun pitäisi vahtia etäisyyksiä. Itse houmannut että iso lipaskapasiteetti ja melko kova tulinopeus ovat ne minkä takia pidän KK:lla pelaamisesta.

-Pasi
Pinski kirjoitti:Hullut ihmiset :shock:
Tupe

nyt kun kerran kysyttiin...

ViestiKirjoittaja agentti » 21 Loka 2011 23:52

Laitetaan tänne nyt sitten vähän itkua ja parkua, kun threadi ei ole vielä edes kuukausia vanhentunut. :)

Etenkin kiina-ilmiön tulon jälkeen olen huomannut kilpavarustelun yleistyneen. Pelaajat ikään ja kokoon katsomatta kiskaisevat ensimmäisenä hyllystä sen kiinanihmeen, josta lähtee ~125 m/s ja tällä sitten porskutellaan menemään. Jos ei muuten vielä pyssystä tarpeeksi lähtenyt, niin kyllä sinne viripalikat asennetaan, kun halvalla saa. Siitä m120 tasoisesta aseesta on tullut nykypäivän vakio, mikä on tämänkin yhdistyksen sääntöjen sarjatuliaseiden yläraja. Näitä, kun ei kunnolla valvota niin olisi suotavaa, että pelaajat itse noudattaisivat niitä. Ja rajahan tarkoittaa sitä, että sen ylittäminen ei ole sallittua.

Tiilitehtaalla on viimeisen ~2 vuoden aikana ruvennut aika-ajoin syömään tämä, kun sattuu niin saatanasti se ~m120 sarja läheltä. Muutaman kerran olen ottanut sen naamaan ja viikko sitten käteen ja reiteen. Minusta tämän lajin hauskuus kärsii aika pahasti siinä vaiheessa, kun alkaa veri vuotamaan. Noin kymmenen vuoden aktiivisen airsoft uran aikana tässä on menty huonompaan suuntaan.

Ehdotankin, että m100 virityskatto tiilitehtaalle, koska se usein mainittu maalaisjärjen käyttö ei tunnu tätä tilannetta ratkaisevan. Valitettavasti tiedän, että tämä on täysin turha kommentti, koska moinen sääntö estäisi arviolta puolien pelaajista pelaamisen tehtaalla.

"Tehtaan sisällä m100"- sääntö on hyvä, mutta sikäli turha, että se ei estä valopäitä ampumasta siinä muutama metri rakennuksen ulkopuolella olevaa jamppaa sarjatulella. Tiilitehtaan pöheikössä tulee myös jatkuvasti lähikontaktia. :?
agentti

Re: nyt kun kerran kysyttiin...

ViestiKirjoittaja Top_Dogg » 22 Loka 2011 01:40

agentti kirjoitti:Laitetaan tänne nyt sitten vähän itkua ja parkua, kun threadi ei ole vielä edes kuukausia vanhentunut. :)

Etenkin kiina-ilmiön tulon jälkeen olen huomannut kilpavarustelun yleistyneen. Pelaajat ikään ja kokoon katsomatta kiskaisevat ensimmäisenä hyllystä sen kiinanihmeen, josta lähtee ~125 m/s ja tällä sitten porskutellaan menemään. Jos ei muuten vielä pyssystä tarpeeksi lähtenyt, niin kyllä sinne viripalikat asennetaan, kun halvalla saa. Siitä m120 tasoisesta aseesta on tullut nykypäivän vakio, mikä on tämänkin yhdistyksen sääntöjen sarjatuliaseiden yläraja. Näitä, kun ei kunnolla valvota niin olisi suotavaa, että pelaajat itse noudattaisivat niitä. Ja rajahan tarkoittaa sitä, että sen ylittäminen ei ole sallittua.

Tiilitehtaalla on viimeisen ~2 vuoden aikana ruvennut aika-ajoin syömään tämä, kun sattuu niin saatanasti se ~m120 sarja läheltä. Muutaman kerran olen ottanut sen naamaan ja viikko sitten käteen ja reiteen. Minusta tämän lajin hauskuus kärsii aika pahasti siinä vaiheessa, kun alkaa veri vuotamaan. Noin kymmenen vuoden aktiivisen airsoft uran aikana tässä on menty huonompaan suuntaan.

Ehdotankin, että m100 virityskatto tiilitehtaalle, koska se usein mainittu maalaisjärjen käyttö ei tunnu tätä tilannetta ratkaisevan. Valitettavasti tiedän, että tämä on täysin turha kommentti, koska moinen sääntö estäisi arviolta puolien pelaajista pelaamisen tehtaalla.

"Tehtaan sisällä m100"- sääntö on hyvä, mutta sikäli turha, että se ei estä valopäitä ampumasta siinä muutama metri rakennuksen ulkopuolella olevaa jamppaa sarjatulella. Tiilitehtaan pöheikössä tulee myös jatkuvasti lähikontaktia. :?

Niin kyllä sekin sattuu myös kun omat ampuvat sarjalla lähietäisyydeltä :wink:
Itse kyllä ehdotan että sähkötoimiset aseet kielettäisiin

Edit: Oikeastaan voitaisiin kieltää kuulien käyttö kokonaan. Silloin häviäisi a( Yksi saastuttava muoto b(Loppuisi ympäristön sotkeminen c(ketään ei sattuisi d(turha virrankulutus (aeg)
Myös taistelut käydään larppaustyyliin huutamalla laukaus, tietysti aina kova äänisin tai ekana huutanut voittaa (tätä voi soveltaa)
Tähänkin voi sitten keksiä kaikenlaisia kivoja dialogeja.
Mikä parasta jää enemmän aikaa leikkiä sitä erikois commandoa/usmc/deltaa/spetznasia kun niitä näkee videopeleissä ja elokuvissa. Pakkohan meidän nobodyjen olla jotain. Edes leikisti.

Itse olen aina naureskellut kun isot miehet itkevät kivusta. Eihän nämä airsoft aseet oikeasti lennätä sitä kuulaa niin kovaa sieltä piipusta että siihen kuolisi. Itse vastaat suojauksestasi. Eikös näillä naskeilla ole aina se 20kg varusteita päällä, tuntuu välillä että he eivät huomaa oikein vakio aseen osumaa.

Noh jooh vähän trollaamisen makua jo.. On agentilla pointtikin.
:)
Top_Dogg

Re: nyt kun kerran kysyttiin...

ViestiKirjoittaja Pinski » 22 Loka 2011 09:00

agentti kirjoitti:Tiilitehtaalla on viimeisen ~2 vuoden aikana ruvennut aika-ajoin syömään tämä, kun sattuu niin saatanasti se ~m120 sarja läheltä.

Ite oon kans huomannu nyt parin kuukauden aikana saman. Ymmärrän, että nahka menee rikki kun paljaalle iholle tulee osumaa, mutta nyt on ollut monesti, että jopa takkiin tai housuihin osuessa, iho on monesti mennyt rikki ja tulee pahat mustelmat. Ei siinä, peliinhän se kuuluu, mutta kyllä se itseltä vie vähän peli-intoa, jos joku ei ymmärrä aseensa tehoja.
Pinski

ViestiKirjoittaja Cykkis » 22 Loka 2011 10:46

Olen täysin samaa mieltä agentin kanssa ja ehdotan myös m100:n viritysylärajaa airsoftaseille tiilitehtaalle. Ei tarvitse enää pelaajan arpoa, onko sisällä, ulkona vai muuten vaan pihalla :shock:

Samaan olen myös minä törmännyt tehtaalla pelatessa, se maalaisjärjen käyttö ei toimi ja kaikki ei oman aseensa tehoja tunnu tiedostavan ja ammutaan vastustajaa piittaamattomasti. Ampumamatkat tuolla tiilitehtaalla on kuitenkin lyhyet ja m100 riittää aivan varmasti jokaiselle. Jos ei riitä, pitää opetella pelaamaan paremmin.

Vastaanväittäjille jo heti nyt tietoon, jos ei ole jo, tässä lajissa kun ei ole tarkoitus vahingoittaa vastapuolen pelaajaa eikä virittää asetta saadakseen kuulan lentämään aseesta mahdollisimman lujaa.
Cykkis

ViestiKirjoittaja Vaiee » 22 Loka 2011 16:31

Jos sitä viritysrajaa laskee noin paljon niin:

a) pelaaja määrä vähentyisi koska aika monella on kuitenkin se m120 ja eivät "jaksa" alentaa sen tehoja.

b) modettaminen lisääntyisi aseiden pienien tehojen takia. Itseäni ainakin ärsyttää enemmän modettaminen kuin pikku haava esimerkiksi reidessä.

Onhan viritysrajan laskemisessa monta hyvääkin asiaa, mutta siinä on myös monta huonoa asiaa.
Vaiee

ViestiKirjoittaja Leiska » 22 Loka 2011 16:58

Ihan ookoo pointteja teillä on, ja oon niistä jonnin verta samaa mieltä. Mua kans mietityttää juurikin toi kun ei M100 pyssyillä tunnu vähääkään kauemmaksi ammuttaessa sen osuman saaminen vain olevan läheskään niin helppoa kuin esim M120 aseella. Toisekseen tää ongelma muuttuu vielä suuremmaksi talvella, kun vaatetta on enemmän päällä.

Muutenkin nykyisellään tää "valtakunnallisia" virirajoja löyhempi virirajakäytäntö tuntuu olevan yksi Tiilitehtaan valttikortteja muihin pelipaikkoihin verrattaessa juurikin sen takia että AEG:iden tehot ovat keskimäärin kasvaneet suomen mittakaavassa.

Tätä nykyistä virirajaa voitaisiin myös valvoa ja iskostaa nuorempien pelaajien päähän huomattavasti paremmin kun sitä yhistyksen kronoa näkyis pelipaikalla useemmin ku kerran kahessa kuukaudessa.

Ja Cykkis, ei sitä nytkään tarvi arpoa kun laittaa sen M100 jousen sinne aseeseen.

PS:
Otin osumaa kesällä ihan normaaleissa pelitilanteessa. Mut en valita. Oma valinta olla käyttämättä kunnon suojausta. Siitä se loppupelissä on kiinni.
Kuva
Viimeksi muokannut Leiska päivämäärä 22 Loka 2011 17:08, muokattu yhteensä 2 kertaa
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Jokinen » 22 Loka 2011 17:00

Muistakaa taas, että monet tehtaallakin pyörivät käyvät pelaamassa myös muualla. Jos pelaisin pääasiassa metsissä/ missä ikinä ja tulisin silloin ja tällöin tehtaalle, syljettäis varmasti aukoa asetta. Eikä se palikoidenkaan vaihtaminen ilmaista ole, jos ei satu valmiiksi olemaan laiskempaa vaihtoehtoa. Keskustelusta huokuu 2000 luvun maailma, kun yritetään tehdä asioista vaarattomampia, sen sijaan, että panostettaisiin niiden käyttäjien kouluttamiseen.

Jos lähtönopeuksia on pakko rajoittaa, porrastaisin sen itse iän myötä sillä valitettava tosiasia on, että vanhempi on pääasiassa viisaampi ja mitä nuorempi tyhmä, sitä tyhmempi tyhmä ja tosi nuori tyhmä on jo aivan uskomattoman tyhmä, tyhmä.
Jokinen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 22 Loka 2011 17:02

a) pelaajamäärä saisikin vähentyä runsaasti, vaikka näin tuskin kävisi. Jengi vaihtais jousensa viimeistään siinä vaiheessa kun ollaan kolmatta viikonloppua pelaamatta, eikä jokimaalle haluta tulla.

b) modettaminen tuskin lisääntyisi, tehojen ylentäminen mielestäni ei sitä ainakaan laske, ellei sitten puhuta sellaisista tehoista jotka erottelee sielun ruumiista.

Viritysrajan laskemisessa ekana tulee mieleen, että se muuttaisi tehtaan yleistä pelimallia liiaksi. Siellä kuitenkin on alueita joille m100 ei riitä, m120 ei riitä, mutta m150 taikka m170 riittää. Tehtaalla nähty käytös vaatisi kyllä muutosta, mutta mielestäni m100 raja koko alueelle on liian radikaali. Tilannetta helpottais tulkinnanvaraisten rajoitusten poistaminen ja pelaajien parempi havoinnintikyky. Tietty totuushan on, että osaa juuri ostetuista kiina-aseista täytyis downgradeta kuitenkin.

Ps. Leiska: eeppinen forkkupose.
EVERY TUESDAY, EPIC MEAL TIME! Comin' at you with a chainsaw and a big pile o'meat! If you ain't down with that? THEN YOU AIN'T DOWN WITH COOKING!
JuuS0
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Leiska » 22 Loka 2011 17:12

Jokinen kirjoitti: Keskustelusta huokuu 2000 luvun maailma, kun yritetään tehdä asioista vaarattomampia, sen sijaan, että panostettaisiin niiden käyttäjien kouluttamiseen.

Komppaan voimakkaasti, ellen jopa raivokkaasti.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja sakutin » 22 Loka 2011 18:03

Minunkin mielestä tehdas on liian suuri alue 100m vireille. Itteänikin hermostuttaa välillä se että muilla on isot lähtönopeudet mutta en valita koska en välitä siitä. Ja sillon mua v******a kun ei taas oma lähtönopeus riitä. Minä ehotan että joku kerta kun tuo krono on paikalla kaikki testaa vaikka ite tietäskin aseen lähdöt mutta vaan varmuuden vuoksi ettei kukaan kuseta sillee "joo mulla on 110M/s" mutta oikeasti onki lähöt 128m/s tai vastaavaa. :wink:
"Rohkeus ei oo sitä ettei pelota, vaan että uskaltaa hypätä vaikka ei tiedä selviikö elossa..."
sakutin

ViestiKirjoittaja Top_Dogg » 22 Loka 2011 18:15

Jokinen kirjoitti:Muistakaa taas, että monet tehtaallakin pyörivät käyvät pelaamassa myös muualla. Jos pelaisin pääasiassa metsissä/ missä ikinä ja tulisin silloin ja tällöin tehtaalle, syljettäis varmasti aukoa asetta. Eikä se palikoidenkaan vaihtaminen ilmaista ole, jos ei satu valmiiksi olemaan laiskempaa vaihtoehtoa. Keskustelusta huokuu 2000 luvun maailma, kun yritetään tehdä asioista vaarattomampia, sen sijaan, että panostettaisiin niiden käyttäjien kouluttamiseen.

Jos lähtönopeuksia on pakko rajoittaa, porrastaisin sen itse iän myötä sillä valitettava tosiasia on, että vanhempi on pääasiassa viisaampi ja mitä nuorempi tyhmä, sitä tyhmempi tyhmä ja tosi nuori tyhmä on jo aivan uskomattoman tyhmä, tyhmä.

Komppaan
Top_Dogg

hurraa!

ViestiKirjoittaja agentti » 22 Loka 2011 22:19

Olipas kiehtovaa, että kommenttini sai aikaan tällaisen tulvan! Hyvä niin, koska ilmeisesti se sai ainakin muutaman ihmisen ajattelemaan tätä. Ja hyviä kommentteja tullut tänne.

Jokinen kirjoitti:...
Keskustelusta huokuu 2000 luvun maailma, kun yritetään tehdä asioista vaarattomampia, sen sijaan, että panostettaisiin niiden käyttäjien kouluttamiseen...

Tämä kommentti vaikuttaa siltä, että kuvittelisit tässä on kukka-hattu tädiksi ryhtymässä. Minä en yritä pelastaa lapsia, vaan ampua niitä. :D Mutta takaisin asiaan.. Kysyisin miten teet tämän? Ainakaan se lukuisia kertoja mainittu maalaisjärjen käyttö ei ole tätä ongelmaa korjannut. Heti, jos pystyt tämän ihmeen toteuttamaan olen tämän kannalla.

Jokinen kirjoitti:Jos lähtönopeuksia on pakko rajoittaa, porrastaisin sen itse iän myötä..

Kannatan tätä, koska olen tiilitehtaalla pelaavista pelaajista vanhimmasta päästä. Tehdään se vielä liukuvana jatkumona ikähaitarin päästä päähän. Tosin poistun pelialuuelta vähin äänin, kun vanhempi herra Tupelin saapuu paikalle. Toivon itsesi puolesta, että tässä kohtaa trollasit. :D

sakutin kirjoitti:Minunkin mielestä tehdas on liian suuri alue 100m vireille...

Tähän ei voi sanoa muuta kuin et vaan osaa :wink: Itse koen pärjääväni erinomaisesti m100 ja sarjaa en ole tainnut yli m100 aseella ampua tehtaalla ainakaan muutamaan vuoteen. Puhumattakaan siitä tilanteesta, jossa kaikilla olisi max m100, niin miksi tarvisit lisää tehoa?

Mitä vielä tehtaaseen tulee niin puhutaan pelialueesta, jossa on luultavasti keskimäärin lyhyimmät ampumaetäisyydeet kaikista pelialueista, joissa olen ikinä pelannut. Tämä johtuu kahdesta seikasta: rakennus + pusikko. Jos rakennuksen toinen kerros ei ole käytössä, niin raskaasti viritettyjä tarkkuuskivääreitä pystyy käytännössä käyttämään vain pellon puoleisessa metsikössä lyhyiden ampumaetäisyyksien takia.

Leiska kirjoitti:... Oma valinta olla käyttämättä kunnon suojausta. Siitä se loppupelissä on kiinni...

Sinähän tunnetusti olet erikoistunut näihin vertavuotaviin haavoihin.. Se on nähty useaan kertaan. Itse en moisesta välitä, enkä halua menettää kasvojani.. Siis kirjaimellisesti menettää, koska "olenhan niin tosi hyvännäköinen", kuten Turo's Hevi Gee laulussaan ilmaisee. :lol:

Otan vinkkiä vastaan, jos joku sattuu tietämään validia kasvosuojusta, joka täyttää seuraavat kriteerit:
1. Ei nosta poskien profiilia ratkaisevasti, jotta pystyn edelleen tähtäämään aseilla normaalisti.
2. Ei hukuta minua omaan kuolaani tai hengityksestä tiivistyvään kosteuteen.
3. Oikeasti suojaa joltain paremmin, kuin se huivi, jota normaalisti käytän.

Mainittakoon vielä tänään jokimaan peleissä hävetti, kun ammuin puskan takana ollutta Stöneä naamaan SVD:llä ja verestävä haavahan siitä tuli. Tässäkin tilanteessa näin vain liikettä pusikon takaa tietämättä mihin ruumiinosaan tähtäsin. Ainoa tapa täysin välttää päähän ampumista on jättää ampumatta kokonaan.

Edit: typofix etc.
agentti

ViestiKirjoittaja Jokinen » 23 Loka 2011 01:12

Oma näkemykseni on, että ennemmin kuin rajoittaisi lähtöjä niin vaikka "Boot Camp" hengessä kouluttaisi niitä nuorempia. Turvallisesta aseen käsittelystä asti perus juttujen kertaaminen ei olisi haitaksi. Lipas irti tai ei, en muovisurma aseenkaan piippuun katsele vapaaehtoisesti vaikka kuinka kantaisit olalla tai roikottaisit mistälie remmistä. Ja kun perus jantteri nykäistään kerran viikossa suoraan koneelta luontoon, ei sen aseen käyttäytyminen tai kantama ole suurimmalla osalla varmastikaan tiedossa.

Niin ja ketään vastaan en yritä pahemmin hyökkäillä, lapsia me kaikki ollaan täällä ampumassa.

Seuraavaksi multa menee vähän ohi, että miten päädyit tähän tulkintaasi lähtönopeuksien porrastamisesta. Pointtina ei siis ollut että nuorimmat heittelee kuulia ja eläkeläiset ampuu ZOMGTÄYSII, vaan esim;
0-14v M100
14-16 / RYn määrittämä naamakerroin M100/M120
16+ M100/M120/Raskaasti viritetyt trk. kiväärit.

En trollaa. Ikinä. Et trollaisi sinäkään jos tuntisit modet ja tietäisit heidän tietävän missä asut.

Vielä yleisesti mietittäväksi lainaus:
Ainakaan se lukuisia kertoja mainittu maalaisjärjen käyttö ei ole tätä ongelmaa korjannut.

Jos maalaisjärjen käyttö ei onnistu, onko henkilöllä mitään asiaa lajiin, jossa voi vahingon kautta sokeuttaa ihmisen tai katkoa hampaita? Tai syöksyä huolimattomana ruosteisiin rautoihin tai pudota toisesta kerroksesta? Tarkoitukseni ei ole olla elitistinen, mutta jos olisin järjestäjän vastuussa ko. kööristä niin maalaisjärkeä joko löytyisi kaikilta, tai sitä surutta etsittäisiin kotoa.

Edit: Kompromissien maailmassa joko otat vinkkiä vastaan tai sitten et, toi ehtojennimeäminen on aivan b/s. On suojaimia jotka suojaa ja on suojaimia joiden kanssa on mukava pelata ja se risteyskohta menee kenellä missäkin.
Viimeksi muokannut Jokinen päivämäärä 23 Loka 2011 10:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Jokinen
Moderaattori

EdellinenSeuraava

Paluu Palaute