Euroopan Nousu ja Tuho?

Tänne voi ilmoittaa Lahden ja lähialueiden peleistä.

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

järkyttävää tekstiä

ViestiKirjoittaja agentti » 13 Kesä 2011 10:33

Hyvät pelit!

Lukemani perusteella itse kohtasin taistelussa USA:n osapuolen ainoat rehelliset pelaajat, koska yhtään yhtään modettajaa en nähnyt.

Medic säännöt aiheuttavat mielestäni enemmän harmia kuin hyötyä pelin kannalta. Tässäkin pelissä havaitsin seuraavat ongelmat: On lähes mahdoton tietää onko pelaaja haavoittunut, koska sitä ei ilmaistu visuaalisesti. Toisin kuin viimevuonna, en nähnyt ensimmäisenkään haavoittuneen pelaajan käyttäneen raatoliinaa maassa maatessaan. Todellisuudessa en nähnyt raatoliinaa käytettävän juuri muutenkaan. Lieneekö tässä osasyy "modetuksen" määrälle tänä vuonna.

Lisäksi osa haavoittuneista pelaajista eliminoitui ammuttaessa.. osa ei. Alkubriiffissä sanottiin jotain tyyliin: "Haavoittuneita ei mielellään ammuta vaan käydään puukottamassa". Ymmärsin ainakin itse tästä, että haavoittuneiden pelaajien pitäisi eliminoitua ampumallakin, mutta tämä ei ole suotavaa.

Se modettamisesta valittaminen oman osapuolen pelaajille ei tunnetusti vähennä modettamista, eikä paranna kenenkään pelikokemusta. Olen nimittäin kokeillut. :wink:

Neuvosto osapuolen radioviestinnän kaksi havaitsemaani varjopuolta olivat VOX ja PMR luurien kuuluvuus. Itse viestitys oli varsin asiallista.

Toivottavasti en ollut ainoa, jolla oli kyseisessä pelissä hauskaa. Kiitokset kaikille! :D
agentti

ViestiKirjoittaja Surround » 13 Kesä 2011 13:58

Hauskaa oli kyllä. Enköhän ensikin kerralla ole paikalla
Surround

ViestiKirjoittaja Pinski » 13 Kesä 2011 14:58

Eiköhän täältäkin löydy innokas seuraavalle kerralle. Ensi kerralla varaudun vaan noihin hyttysiin paremmin allergialääkityksellä ja triplamäärällä karkotetta, ettei tarvitse näyttää epämuodostuneelta perunalta seuraavaa viikkoa :roll:
Pinski

ViestiKirjoittaja Opa » 13 Kesä 2011 15:28

Peli oli jälleen kerran mielestäni onnistunut ja tarjosi mukavan tavan viettää lauantai päivää. Isot kiitokset tästä nuorisotoimelle!

Sitten muutamia huomioita/parannusehdotuksia;

-Ensinnäkin alueen muoto ja koko osoittautui ongelmalliseksi varsinkin USA:n puolelle. Mielestäni viime vuoden tukikohdat ja pelialue olivat edes jotenkin tasapuoliset molemmille osapuolille. Nyt kun pelialuetta oli pienennetty niin USA:laiset eivät käytännössä päässeet kuin 50 metriä respaltaan ennen kuin heidät niitattiin mäen päältä. Noin maastollisesti alue on kyllä hyvä ja sopivan vaihteleva. Varsinkin alueen järvenpuoleinen pohjoisosa (?) on hyvää aluetta, jonne taistelut eivät käytännössä valitettavasti tällä kertaa ulottuneet laisinkaan.

- Ehkä suurin ihmetys omalla kohdallani kohdistui lämärisääntöön. Kuten Agentti tuossa aikaisemmassa viestissään jo ottikin kantaa niin osa haavoittuneista pelaajista eliminoitui ammuttaessa ja osa taas ei. Yksikin tapaus oli kun ammuin kaveria joka istui keskellä polkua raatoliina päässään ja hän vain huusi että "oon haavoittunu ja ootan lämäriä, muhun ei sillon kuulat tehoo". Itse ainakin sain sellaisen käsityksen alkubriiffin perusteella että myös haavoittuneita saa tottakai ampua ja he eliminoituvat ihan normaalisti.

- Savut tosiaan olivat mahtava ja aivan uniikki juttu. Lisäksi läppäreiden käyttö oli uutta ja nerokasta vaikkei meidän punaisten läppäri toiminutkaan.

-Tehtäviä oli hyvin ja pääsääntöisesti ne olivat mielekkäitä suorittaa.

-Tuohon ikäjakauman tasoittamiseen otettiinkin jo kantaa ja se pitää ehdottomasti saada kuntoon tulevaisuudessa hyvän pelin takaamiseksi.

-Punaisten respa oli kyllä todella hämyssä paikassa. Ei ole mikään ihme jos joku ei sinne löytänyt :)

-Modetuksesta nyt ei sen enempää, sitä tapahtui surullisen paljon.

Muutamista epäkohdista huolimatta pelistä jäi hyvä maku. Meidän punaisten peli sujui hienosti ja oli mukavaa pelata osaavien kavereiden kanssa. Tästä on hyvä lähteä kehittämään taas ensi kesän tai syksyn pelitapahtumaa.
Opa

ViestiKirjoittaja masqutti » 13 Kesä 2011 16:12

Kivat pelit oli kyllä, ensimmäinen skenaario-kokemus meikäläiselle ja kyllähän se pisti kaipaamaan lisää vastaavaa settiä.

Epäkohtia on paljon otettu esille ja pitkälti kaikki on ollut aiheellisia/hyvää rakentavaa palautetta, joka kannattaa ottaa huomioon jatkossa.

Tiimipeli toimi hienosti ainakin Venäjän puolella, mistä toisaalta tuli nälkä saada lisää vastaavaa, joten jatkossa kaipaisin varmasti entistä koordinoidumpaa toimintaa ryhmien kesken, niin yksittäisten ryhmien tehtäviä, kuin yhteistehtäviä muiden ryhmien kanssa. Hyvänä esimerkkinä toimi heti alussa, ryhmä 5 komennettiin puolustamaan tiettyä pistettä ja samoin taidettiin tehdä muillekkin jne. Hyvin lähti peli niin käyntiin. Jossain vaiheessa taasen oli kunnon sumppu suurinpiirtein keskellä pelialuetta Venäläisiä, kenties melkein koko puoli, mikä taasen meni jo sekavaksi mutta olipahan ihan hauskaa! :D

Ehdotuksena pelillisesti ajateltuna varmaan ihan ilman kummempia tehtäviä perus sotiminenkin olisi hienoa, ehkä esim. pisteiden hallussapito ympäri kenttää. Tähän yhdistettäisiin aktiivinen kommunikointi komentoportaan kanssa, komentajalle kunnon strateginen kartta naaman eteen ja juokkueet pelinappuloina kartalle, ja aktiivinen joukkueiden käskytys, varmistaisi intensiivisen pelin, mikä saattaa olla lauantain kuumalle kelille jo liikaakin :) Tähän tarvinnee ennalta määrätyn asialle omistautuneen, kokeneen komentajan kummallekin puolelle, jotta homma luistaisi tehokkaasti.

Tähän lisäisi vielä näitä erikoistehtäviä sinne tänne niin skenaario olisi niin paljon toimintaa täynnä ettei enempää taida enään mahtua sekaan :)

Tuli vielä mieleen, itse ainakin jäin monesti hieman ulalle tehtävien annosta. Yhtäkkiä oli lentäjiä mukana jotka piti saattaa pisteeseen X, muttei ollut mitään tietoa syystä.. Sama juttu panttivankien kanssa. Saattaa nyt hyvät vangit vihollisen tukikohtaan :D ? Eli ehkä juonellista settiä olisi hyvä kehittää käytännön tasolla. Annettaisiin syy, seuraus ja tehtävä. Mulla ei kyllä ollu radiota käytössä, joten se saattaa olla osasyy tiedottomuuteen...
Living on the edge.. Edge of the worl.. umm.. wide.. sofa..
masqutti

ViestiKirjoittaja Vääksysoft » 13 Kesä 2011 17:59

masqutti kirjoitti:Tuli vielä mieleen, itse ainakin jäin monesti hieman ulalle tehtävien annosta. Yhtäkkiä oli lentäjiä mukana jotka piti saattaa pisteeseen X, muttei ollut mitään tietoa syystä.. Sama juttu panttivankien kanssa. Saattaa nyt hyvät vangit vihollisen tukikohtaan :D ? Eli ehkä juonellista settiä olisi hyvä kehittää käytännön tasolla. Annettaisiin syy, seuraus ja tehtävä. Mulla ei kyllä ollu radiota käytössä, joten se saattaa olla osasyy tiedottomuuteen...
Juu minäkin olin aika pihalla mitä piti tehdä ja mikä tehtävä oli menossa ja kun parin ryhmän peli muuttui seek and destroy tyyppiseksi, mutta olihan se hauskaa ja ensikerralla tulen mielelläni mukaan :)
Headshot magnet...
Vääksysoft

ViestiKirjoittaja Surround » 13 Kesä 2011 22:30

Hyvä ideahan on, että molemmat tiimit tekee samaa tehtävää mutta eri juonella. Esim. Vip

Venäläisillä juoni on hakea tarkkailija ja viedä sitten takaisin.

Mutta jenkeillä juoni olisikin, että tarkkailija on panttivanki joka pitää hakea ennen venäläisiä ja viedä omaan tukikohtaan.

En tiedä, että menikö homma oikeasti tuolla tavalla
Surround

Edellinen

Paluu Peli-ilmoitukset