Probleemaa aseen kanssa / pienet kysymykset / aseturhakkeet

Asekeskustelut hoidetaan täällä

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

TM AK-47 mecha jumii...

ViestiKirjoittaja Dermacmed » 28 Huhti 2011 11:59

Elikkä siis AK:n rataslaatikko (Versio 3, jos joku ei sitä tiennyt) menee jumiin vähän väliä. Aina kun avaan mechan, sisällä ei näyttäsi olevan mitään, mikä sen aiheuttaisi. Kun sitten saan mechan takaisin runkoon, se ampuu suunnilleen lippaallisen ongelmitta (~60 kuulaa), kunnes taas menee rattaat jumiin.

Aseeseen on laitettu:
Hurricanen Tune-Up kitti (männänpää, sylinteriputki, suutin, metalliset laakerit)
Systeman M100 jousi,
Deep Firen Sylinteripää
King Armsin Hoppikoneisto,
Systeman hoppikumi
Piipusta en ole varma että onko tarkkuus- vai vakiopiippu.
Uusi selector plate, kun edellinen suli muodottomaksi tällaisen jumahduksen takia...

Moottori kyllä pyörii, kun otan sen irti koneistosta. Olen rasvannut koneiston huolella, ja olen laittanut shimmit kunnolla (tarkistanut, että mikään ratas ei hankaa/kolise toisiaan vasten ja ei hölsky edes takaisin koneistossa).
Itseltä on mennyt nyt jo yli ymmärryksen. Keksiikö kukaan mitään ongelmanratkaisua vai pitääkö kutsua Manaaja paikalle?
Dermacmed

ViestiKirjoittaja Leiska » 28 Huhti 2011 12:16

Millaista akkua olet käyttänyt aseessasi?
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Dermacmed » 28 Huhti 2011 12:22

Leiska kirjoitti:Millaista akkua olet käyttänyt aseessasi?

8,4V 2500mAh akku, pyörittää sarjaa ja semiä hyvin. Luulis sen nyt jaksavan, vai?
Dermacmed

ViestiKirjoittaja Tupe » 28 Huhti 2011 14:20

Villi arvaus, liian tiukka shimmaus? Runko puristaa laatikkoa kasaan sen verran ettei rattaat enää pyöri kunnolla?

-Pasi
Pinski kirjoitti:Hullut ihmiset :shock:
Tupe

ViestiKirjoittaja Leiska » 28 Huhti 2011 18:22

Kyl mä ainekin kokeilisin myös jollain toisella, tehokkaammalla akulla. Eise välttämättä akusta kiinni ole, mutta ei noista akuista koskaan tiedä ja joskus niittenkin toimivuus on ihan henkimaailman asioita. Mulla eräs ase aikanaan teki samankaltaista häikkää aina kun akku pääs yhtään tyhjemmäksi. Tällöin koneiston joutu aina vapauttamaan anti reversal latchistä. Toi Tupen veikkaus voi myös osua kohilleen.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Dermacmed » 29 Huhti 2011 10:46

Vika saattaa olla noissa shimmeissä... Mutta rattaat alkaa heti pyörimään, kun olen ottanut ensin moottorin irti koneesta ja laittanut takaisin. Myös se ihmetyttää, et anti reversal latch on aina kiinni siinä rattaan kynnessä, eli se pääsee jumiutuessaan pyörimään väärinpäin (?), mikä taas kielisi akun huonoudesta...
Dermacmed

ViestiKirjoittaja Leiska » 29 Huhti 2011 11:22

Eli siis kun aseesi jumittaa, alkaako rattaat pyöriä heti kun otat moottorin irti vai mitä tarkoitat? Vai pyöriikö rattaat mihinkään suuntaan silloin kun koneisto jumittuu? Tämän saat selville ottamalla moottorin kehikkoineen irti aseen jumiutuessa ja kokeilemalla vaikka ruuvimeisselillä saako rattaita pyöritettyä kumpaankaan suuntaan.

Jos koneisto menee jumiin, niin kyllä silloin tuon anti reversal latchin pitäisi olla kunnossa, koska se estää juurikin koneistoa pyörimästä väärään suuntaan ja vapautumasta jumituksesta. Korjatkaa jos olen tässä väärässä.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Dermacmed » 29 Huhti 2011 12:38

Siis kun olen ottanut moottorin irti, kokeillut sen toimivuuden (painanut liipasimesta ja moottori pyörii), laittanut takaisin kiinnni, painanut uudestaan liipaisimesta ja vóila, rattaat pyörii. En sitten tiedä miksi ei ole edelleen jumissa, jos kerran moottori ei ennen irroitusta pyöritä... Ja sit jonkin ajan kuluttua jämähtää uudelleen, ja sama irrotus- ja laittotyö "poistaa" jumituksen...
Dermacmed

ViestiKirjoittaja Leiska » 29 Huhti 2011 12:58

Kyllä mä veikkaisin sitten huonoa akkua, moottoria tai niitä liian kireitä shimmejä. Kokeile ensiks jollain tehokkaammalla akulla jos ongelma poistuis siten.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Ganelon » 29 Huhti 2011 22:00

Leiska kirjoitti:Kyllä mä veikkaisin sitten huonoa akkua, moottoria tai niitä liian kireitä shimmejä. Kokeile ensiks jollain tehokkaammalla akulla jos ongelma poistuis siten.

Syy rattaiden lukkiutumiseen on myös todennäköisesti auringonpilkuissa, suokaasuissa ja foliohatussa. Nimim. erään pommiaksun omistaja..
Ganelon
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Dermacmed » 05 Touko 2011 12:36

Ganelon kirjoitti:
Leiska kirjoitti:Kyllä mä veikkaisin sitten huonoa akkua, moottoria tai niitä liian kireitä shimmejä. Kokeile ensiks jollain tehokkaammalla akulla jos ongelma poistuis siten.

Syy rattaiden lukkiutumiseen on myös todennäköisesti auringonpilkuissa, suokaasuissa ja foliohatussa. Nimim. erään pommiaksun omistaja..

Näillä näkymin olen saanut nyt aseen kuntoon. Syynä oli nähtävästi nuo liian kireät shimmit, ja minun oma puupäisyyteni. Katsokaas, kun olin unohtanut että kolikolla, kuten mechallakin, on kaksi puolta... Voitte päätellä loput. :lol:
Dermacmed

ViestiKirjoittaja Ozzim » 11 Touko 2011 13:44

Ei nyt ihan aseisiin liity mutta kumminskin...

Eli itsellä on yksi SRC-, yksi VFC- ja kaksi G&P AK-74 lipasta. Ongelma on se että yksikään näistä lippaista ei syötä. Ongelmakohdaksi on muodostunut kohta jossa kuulien olisi tarkoitus mukautua kaksirivisestä putkesta yksiriviseksi jonoksi. (Lippaan yläpäästä noin sentti alaspäin, tiedätte kyllä). Jokaisessa lippaassa kuulat jumiutuvat rinnakkain niin ahtaasti että eivät liiku kuin kolauksesta mutta jumiutuvat samantien uudestaan kun ensinmäisen laakin sa ammuttua.

Olen kokeillut silikoonausta niin kuulilla kuin avaamalla lippaita ja uittamalla silikooniin mutta ei auta, jumiutuvat aina samassa kohtaa. Ainoa toimiva ratkaisu on ollut tehdä jousesta todella jäykän jotta jousi jaksaa raa-alla voimalla työntää kuulat jumiutavan kohdan yli mutta tämä supistaa kuulamäärän noin kolmeenkymmeneen.

Ja muut lippaat eivt ole vaihtoehto, edellytys on että sisukset ovat pois otettavissa, issue lippaan kuorien sovittaminen kyseessä siis.
Ozzim

ViestiKirjoittaja masqutti » 11 Touko 2011 14:05

Onko lippaat paljon käytettyjä vai uutukaisia? Käytätkö mitä kuulia? Vaikuttaisi siltä että esim. muovikuulat ovat liukkaampia koska ovat kovempia ja ns. kiiltäviä, kun taas biokuulat ovat vähän pehmeämpää, ja mahdollisesti junnaavat helpommin lippaaseen..

Itselläni oli M4 midcapeissa samanlaista, ei tosin ihan noin pahaa ongelmaa.. Ongelma korjaantu lähestulkoon lykkimällä hieman materiaalia metallisen ulkokuoren ja lippaan sisälmysten väliin, siis täten puristaen sisälmysten puoliskoja tiukasti yhteen.. En tunne AK74 lippaiden anatomiaa, mutta josko tästä olisi apua..
Living on the edge.. Edge of the worl.. umm.. wide.. sofa..
masqutti

ViestiKirjoittaja Ozzim » 11 Touko 2011 14:14

Kaikki lippaat ovat uusia. Aijemmin käytin Diaplon kuulia, sitten Biostarin puuronsävyisiä biokuulia ja nyt käytössä ovat yhdistyksen myymä Golden Ball. Kaikilla kuulilla tulos oli sama, jumiutuvat rinnakkain lipaskuiluun juuri siihen kohtaan jossa kuilu muuttuu kaksirivisestä yksiriviseksi. Lippaan kuorien yhteentiukkaan puristaminen ei ole auttanut koska lippaat ovat jo nyt tiukasti kiinni.
Ozzim

ViestiKirjoittaja Leiska » 11 Touko 2011 14:21

Ootko kokeillut aseessasi mitään toimivaa kaksirivistä lipasta? Meinaan jos löytäisit tällaisen jostain vaikka lainaksi, voisit verrata toimivaa ja ei toimivaa lipasta. Periaatteessa voi olla että pieni hiominen siitä tukottavasta kohdasta voisi auttaa.
Leiska
Moderaattori

EdellinenSeuraava

Paluu Aseet