Kaasuvuoto

Asekeskustelut hoidetaan täällä

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

Kaasuvuoto

ViestiKirjoittaja aXuzz » 06 Touko 2011 10:54

Kaverilla on semmonen blowback uzi, jossa kaasu laitetaan lippaaseen.
Sarjatulella ampuessa käy usein niin, että kaasu alkaa vuotaa ulos ja ase ampuu sarjaa vaikka liimaisinta ei painaisikaan. Silloin myös lipas ja aseen metalliosat kylmenevät. Kaveri on jo uuden lipaankin ostanut mutta ase jatkaa silti vuotamista.
Mistä tuollainen ongelma voi johtua :?:
Minua ei saa herättää kun nukun, minut saa nukuttaa kun herään
...
aXuzz

ViestiKirjoittaja Hulk » 06 Touko 2011 12:48

Luulisin, että ihan yksinkertaisesti lippaan venttiili kylmenee liikaa ja "jäätyy" auki. Kuten kaikissa kaasuaseissa, jos ammut paljon lipas kylmenee ja jossain vaiheessa lipas syöksee kaikki kaasut ulos.

Tämän takia kaasuaseita ei siis voi kylmässä säässä käyttää ollenkaan.
Mitään ratkaisua ongelmaan tuskin löytyy, mutta voit koittaa lämmittää lipasta vaikka käsissä ennen ampumista, jolloin lipas ei ehdi kylmetä niin paljon.

Lipashan kylmenee joka kerta kun sen täyttää kaasulla, ja tästä syystä joskus se saattaa heittää kaasut ulos jo ekalla laakilla. Itse yleensä lämmittelen lipasta hetken täytön jälkeen.

Tälle ei yksinkertaisesti voi mitään, koska kaasu on vammasta. Lippaan venttiilit ja kumiosat voi suihkuttaa silikoonisprayllä, jolloin toiminta ehkä paranee pikkasen.
Kaasuaseet tarvitsee muutenkin aika-ajoin silikoonaamista ja putsaamista.
Kuva
Kuva
Hulk
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Stöne » 06 Touko 2011 13:55

Itse sanoisin ettei kyse ole pelkästään kaasusta, vaan aseessa voi olla ihan oikeasti vikaa.

Kuulostaisi siltä että ase ei katkaise kaasunsyöttöä kun liipaisimesta on päästetty irti ja viimeinen sykli päässyt loppuun. En tunne aseen sielunelämää sen paremmin, mutta jos avaatte aseen ja alatte etsimään kuluneita osia niin jotain pitäisi selvitä. Voin myös itse ottaa pyssyn syyniin ja katsoa voiko asialle mitään tehdä.
Stöne

Paluu Aseet