Sisäpiipun lyhennyksestä kymysyksiä.

Asekeskustelut hoidetaan täällä

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

Sisäpiipun lyhennyksestä kymysyksiä.

ViestiKirjoittaja Sean » 27 Huhti 2011 13:44

Moro !

Kertoisitteko kokemuksianne sisäpiipun lyhentämisestä jos tarvetta on ollut. Ajattelin putkimiehenä lyhentämiseen käyttää putkileikkuria varovasti, vai onko tässä sittenkin joku parempi vaihtoehto, rautasaha?

Kiitos kaikista vinkeistä jo etukäteen!.
Kuva

Don't bother running, you´ll only die tired
There's no other way to shoot BB's than with the GBB's
Sean

ViestiKirjoittaja Migguli » 27 Huhti 2011 14:15

Itse olen kerran yrittänyt lyhentää piippua, mutta se jäikin siihen kertaan. Leikkasin sen rälläkällä ja hioin käsin. Ja vaikka kuinka yritin tehdä leikkauksesta tasaisen ja silmämääräisesti se näyttikin siltä niin ei se sitten ollutkaan. Sillä piipulla kun ampuu niin kuulat lähtevät ihan minne sattuu.

Eli jos leikkaat niin koneellisesti ja äärimmäisen tarkasti. Muuten ei onnistu.
-Mara-
Migguli

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 27 Huhti 2011 15:48

Rautasahalla olen itse onnistunut. Eipähän lämpene. Putkileikkuri taas painaa piippua kasaan, niinkun tiedät. Pitää vaan käsitellä kun kipeetä pi***a, eli ei tuupata piippua mihkään penkkipuristimeen, tai pyytää Jari 'Bull' Mentulaa sahaamaan.
EVERY TUESDAY, EPIC MEAL TIME! Comin' at you with a chainsaw and a big pile o'meat! If you ain't down with that? THEN YOU AIN'T DOWN WITH COOKING!
JuuS0
Moderaattori

ViestiKirjoittaja masqutti » 27 Huhti 2011 17:09

Itse myös rautasahalla muistaakseni pätkäsin yhdestä piipusta pätkän pois.. Ei ole aiheuttanut ongelmia toiminnassa, eli pätkyttää tarkasti. Kannattaa esim. Semmosella pyöreellä pienellä viilalla kannattaa kevyesti sen piipun leikkuukohdasta hioa sisäkulmat siistiks. vähänki ruotoa jää sinne piipun sisäpinnalle leikkuukohtaan ja voi olla varma että kuulat kirmaavat iloisesti sinne tänne kuin varpusparvi. Älkää kuitenkaan naarmuttako sisäpintaa piipusta muuten...

Sean, Putkileikkurista en tiedä, jos siinä on pienikin riski että lyttää sitä putkea niin jättäisin kokeilematta :D
Living on the edge.. Edge of the worl.. umm.. wide.. sofa..
masqutti

ViestiKirjoittaja Ganelon » 27 Huhti 2011 17:14

Rautasahalla poikki ja dremelillä hionta, tuotti ainakin allekirjoittaneen ex xniippaan ihan toivotun lopputuloksen.
Ganelon
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Tupe » 27 Huhti 2011 17:46

Itse lyhensin omaan M4 aikanaan piipun putkileikkurilla, ei mitään ongelmia kunhan maltaa nirhata sitä piippua vähän kerrallaan ilman hirveätä puristusta. Katkaisukohtaan jääneen metallin porasin pois sormilla pyöritellen 6,5mm poranterällä.

-Pasi
Pinski kirjoitti:Hullut ihmiset :shock:
Tupe

ViestiKirjoittaja Sean » 27 Huhti 2011 21:14

Dodii, nyt on sitten Elementin teräs piippua lyhennetty kokonaista 4 cm.
Lyhennyksen päätin tehdä pienellä putkileikkurilla, vähän kerrallaan. Koska piippu oli terästä, lyttäämisen riski oli pienempi kuin messingissä.

Kuitenkin aikansa se otti kun sormet turvoksissa puskin leikkuria ympäri piippua. Leikkuri jätti ikävän "supistuksen", jonka kuitenkin hioin varovasti pois Dremelillä ja Kartionmuotoisella hiomalaikalla.

Lopuksi hion vielä erittäin hienolla hiekkapaprulla loput rosoisuudet pois ja kiillotin lopuksi kangastupolla.

Ihan hyvin näytti kuulat lentävän. :D

Kiitos kaikista vinkeistä!
Kuva

Don't bother running, you´ll only die tired
There's no other way to shoot BB's than with the GBB's
Sean

Paluu Aseet