Leiska kirjoitti:Eikö kukaan ole kuullut teipistä?
Täällähän puhutaan musta.

Nojoo, siis tuo sisä- ja ulkopiipun välin täyttäminen hienolla hiekalla on mun hieno keksintö. Noissa teippirävellyksissä ja spacereissa on aina se ongelma, että jos ulkopiippu on vähääkään kiero (niin on ollut kokemani mukaan tähän asti jokaisessa kiina ja jopa marui vesurissa ja l96 sarjalaisissa), myös sisäpiippu vääntyy kieroon. Ja se sitten ei oo hyvä juttu tarkkuuden kannalta.
Jollain piti kuitenkin tuo väli täyttää, vääntämättä piippua kieroon, koska sisäpiipun värähtely on suuri epätarkkuuden aiheuttaja. Ensiksi mietin jotain rasvaa tai paksua öljyä, mutta päätin kuitenkin kokeilla tuota hiekkatemppua erään Suikulan vesurissa. Toimi todella upeasti ja olen sen jälkeen laittanut noita ainakin tuohon -Jesse-:n aseeseen. Ei se vaadi sen kummempaa, kuin vaahtomuovitiivisteen tekemisen piipun hoppia lähempänä olevaan päähän, laittamalla tupon sisäpiipun suuhun, ja kaatamalla väli täyteen hienoa hiekkaa. Sitten taputtelee piippua jotta se pakkaantuu tiiviisti. Lopuksi päähän samanlainen tulppa. Lopputulos on se, että sisäpiippu on kuin yhtä ulkopiipun kanssa, ja tuntuu umpinaiselta metallilta ulkoapäin. Värähtelyä ei esiinny käytännössä lainkan ja kuulat lentävät todella tarkasti, mikäli muuten on pyssy hyvässä kuosissa. Ne tulpat pitää sitten oikeesti olla tiiviit, muutenhan sitä hiekkaa on sitten kaikkialla.
---------------------------------------
Sitten jotain aiheeseen liittyen.
http://www.youtube.com/watch?v=iIhy_gIboWMCYMA/FE/TM mp5a3On löytynyt mun arsenaalista jo jonkin aikaa, muttei ole päässyt vielä pelikentälle.
Ase on siis CYMA:n metallirunkoisen mp5:n ympärille väsätty. Joitain pikkuosia on paremman ulknäön ja toimivuuden nimissä otettu maruin mp5:sta. Ulkoiset muoviosat ovat FE:n polyamidisia, ja perä maruin tekele.
Sisäosina aika paljon vakiota, paitsi CORE:n 13:1 rattaat, ja perus mosfetit, paksummat johdot ja deanssit. Systeman POM männänpää löytyy, samoin SHS:n tiivistetty alumiininen suutin ja prometheuksen m100 jousi. Moottori on cyman vakio, uudempaa mallia oleva jossa neodymium magneetit. Vääntöä löytyy enemmän kuin tarpeeksi, mutta kovin hidas on, ja tulinopeus onkin noillakin rattailla vain sen 30rps 2500mAh 11,1V 55C akulla. (ottakaa huomioon rattaiden välityssuhde, esim systema magnum antaa vastaavan tulinopeuden 20:1 rattailla.) Eipähän kuumene ammuttaessa.
Sisäpiippu on maruin vakio R-hopilla, ja lähöt aikalailla tasan 100m/s. Todella tarkka vehje pituisekseen aseeksi, ja palloja lähtee ihan näppärään tahtiin.
Lippaat ovat CYMAn metallisia 120 kuulan midejä. Aseen ja lippaiden kauttaallinen mattavärisyys ei näyttänyt hyvältä, joten kiillotin lippaat ja aseen rungon kevyesti. Niinkin yksinkertaista, että kromitahnaa mikrokuitusäämiskään, ja hetken hinkkaa niin tulee mukava kevyt kiilto.
-------------------------------------
Laitetaan nyt samaan syssyyn päivitystä tästäkin:
Dboys KAC PDW
Aseen tunnistaa pelikentällä helposti sen iskuporakonetta muistuttavasta äänestä. Palloa nimittäin lähtee noin 50 kappaletta sekunnissa tasan 1 Joulen lähtöenergialla per laaki. Aseen suupamauksen olen pyrkinyt maksimoimaan mahdollisimman munakkaaksi, ja ase onkin aika äänekäs. Kuvan tähtäin on kiinalainen aimpoint kopio, jossa G&P:n 2x suurennin kiinni. Nykyään käytän asetta ilman tähtäintä, koska huomasin ettei sitä tule tuon kanssa kovin paljoa käytettyä. Piippulinjatähtäys ja lyhyt purske riittää useimmiten pelaajan tiputtamiseen. Olen hyvin tietoinen aseen potentiaalista vaarallisuudesta, ja olenkin sarjan käytön suhteen todella varovainen lähitilanteissa. En itseasiassa käytä sarjaa alle 5m matkoilla ollenkaan. Tein aseeseen viikko sitten hair trigger modin, joten semittely onnistuu lähitilanteissa aika näppärästi.
Mikä sitten mahdollistaa moisen tulinopeuden?

Siegetekin 10:1 DSG rattaat. Tupla sektorirattaan luonteen vuoksi koneisto vaatii vain 5 moottorin täyttä pyörähdystä yhtä laukausta kohden. Aseen koneiston ääni on siis muuten varsin hiljainen, ainoastaan pauke on kova.
Kuvaa koneistosta ja osalista löytyy tämän videon kuvauksesta:
http://www.youtube.com/watch?v=3yRGjmvyiiQLippaina käytän Dboys KAC pdw 110 kuulan midejä 3kpl, MAG 130 kuulan VN midi, ja 4kpl MAG 190 kuulan midejä. Kaikki syöttää virheettömästi viimeiseen asti. Minulta löytyy myös itse tehty rumpulipas, joka on kapasiteetiltaan reilu 2000 kuulaa. Lipas käyttää kahta highcap- lippaan syöttökoneistoa yhdenaikaisesti, ja syöttää myös virheettömästi. Kykenee syöttämään niin pitkiä sarjoja tuolla tulinopeudella kuin sammion kapasiteetti sallii. Video lippaasta:
http://www.youtube.com/watch?v=nHqkJT6VIRYSeuraava haaste on ottaa 14,8V lipo käyttöön ja nostaa vähän tehoja. Tavoitteena olisi >60rps > 110m/s.