Saako näitä suojalaseja käyttää alle 18-vuotias?

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

Saako näitä suojalaseja käyttää alle 18-vuotias?

ViestiKirjoittaja epeli98 » 09 Joulu 2014 18:41

http://www.proairsoft.com/acatalog/info_TRACKCL.html
Että onko nuo kielletyt sankojen takia, vaikka niissä on tuo kuminauha ja nuo pehmusteet(?) silmänympäryksiä vasten?
epeli98

Re: Saako näitä suojalaseja käyttää alle 18-vuotias?

ViestiKirjoittaja MrAntza » 09 Joulu 2014 19:40

Mun tietääkseni saa käyttää koska noissa on kuminauha takana. Syy että sankalaseja ei saa alaikäiset käyttää on kuulemma se että ne voivat tipahtaa päästä kesken pelin. Noi ei voi (ainakaan niin helposti) koska kuminauha.

Tosin tosta laadusta en muuten niin olis varma ku ite jäänyt ainakin kukkanen maku tommosista suojaimista. Oma kokemus ja lukuisat kauhutarinat kertovat ehkä väärää kuvaa noista tommosista joten joku muu jolla on parempaa kokemusta vastatkoot paremmin..
Tapaamme jälleen...
MrAntza

ViestiKirjoittaja ajappat » 09 Joulu 2014 20:33

Käytän kyseisiä laseja. Niissä ei todella ole pelkoa että kuula pääsisi mistään kulmasta lasien väärälle puolelle. Lasit kuitenkin huurustuu suht helposti, etenkin jos remmi on paikallaan ja lasit on tiiviisti kasvoilla (huomioitavaa että läskinä hikoaa enemmän, voi olla että hyväkuntosella kaverilla ei niin ongelma). Itse käytän ilman remmiä, cat crapit linsseissä ja lasit usein millin tai 2 irti kasvoista, niin toimii ihan hyvin. Alaikäisenä nuo kikkailut tietysti ei ole sääntöjen puitteissa sallittu. Lisäksi huomioitavaa on että kovin pieni päiselle noita ei kannata hankkia, niiden leveys kun on suuniteltu aikuisen päähän.

Lyhyesti siis: En näe estettä lasien käyttöön mikäli ne hyvin istuu, mutta huuru voi koitua ongelmaksi remmin kanssa.

Tässä siis omat mutuilut, minähän en niiden käytöstä voi päättää.

PS. Lasit ei mitenkään vääristä tai muuta vastaavaa kuten edellinen kirjottaja kertoi.
ajappat

ViestiKirjoittaja MrAntza » 10 Joulu 2014 08:17

En mä sitä sanonut että vääristäisi vaan että "väärää kuvaa" eli huonoa palautetta ainoastaan kuullut noista.

Onko ne sun lasit testattu ampua kohti 0,5m päästä jollain +150m/s aseella parikertaa?
Tapaamme jälleen...
MrAntza

ViestiKirjoittaja MPajuvesa » 10 Joulu 2014 12:02

Eiköhän ne ton kestä jos ne on luokiteltu kestävän 6 joulen teräskuulan...
MPajuvesa

ViestiKirjoittaja Leiska » 10 Joulu 2014 15:29

Muuten kyseessä on hyvät ja kestävät lasit mut ite oon kaksien Bollen ampujanlasien sangoista saanut saranan poikki.

Noita laseja saa mun puolesta pitää alaikäinen, jos lasit painuvat käyttäjän kasvoille koko matkalta lasien reunoilta.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Tomppez » 20 Joulu 2014 17:19

Mitenköhän tuo remmin kiinnitys kestää kuulan osuman? Kuvassa ei järin kestävältä näytä.Itse suosittelisin Wileyn X Sg1 laseja,Sikäli kun lompakko kestää.
uraaa!
Tomppez

ViestiKirjoittaja Leiska » 23 Joulu 2014 09:21

Veikkaan että toi remmin kiinnitys ei kestä kuulan osumaa. Nähty ja koettu on Bollen X800 -lasienkin hihnan kiinnityksen hajoavan yhdestä kuulan osumasta. Ja noi sentään on ihan kunnolliset oikeeseen sotakäyttöön tehdyt isommat suojalasit.
Leiska
Moderaattori

Paluu Muu keskustelu