Palautetta peleistä

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

Palautetta peleistä

ViestiKirjoittaja Tupe » 12 Heinä 2009 12:01

No niin. heti alkuun varoitus: Tämä kirjoitus ei ole suunnattu henkilökohtaisesti ketään kohtaan eikä tästä pidä ottaa palkokasvia nenään. Pääsääntöisesti huomioita 11.7 pelatuista peleistä, mutta ei tainnut olla ainutkertaista.

Mikä ihme siinä on ettei pelejä saada kulkemaan aikataulussa? Alkamisaika viimeksi oli 45 minuuttia myöhässä. Pelien väliset tauot kestivät parhaimmillaan 30 minuuttia. 20 Pelaajaa joutui odottelemaan pelin alkamista koska puuharyhmä popitteli muumeja kännykällä... Ei näin!

Missä on offgame-alue virallisesti? Ei se nyt oikein fiksulta vaikuta että vastuulliset aikuiset pelin järjestäjät jäävät käytännössä pelialueen rajalle hengailemaan pelin jälkeen. Viimeksikin loppuvaiheessa muutama alle 15 vuotias seurasi esimerkkiä ja jäi myös istumaan autojen luokse leiripaikalle ilman maskeja, seuraavassa hetkessä olikin jo tilanne missä 3 pelissä mukana olevaa pelaajaa juoksi ampuen 5 metrin päästä tästä "leiristä". Esimerkillistä toimintaa!

Vastaavasti ne pelaajat jotka olivat metsässä offgame alueella eivät aina edes kuulleet tuulen suhistessa oksistossa koska pelinjärjestäjät huutelivat parkkipaikalla pelejä alkamaan.

Olisikohan aihetta miettiä sitä sääntöjen noudattamista, ihan puuhamiestenkin?

Lopuksi: Niitä lokkeja poikasineen ei olisi todellakaan tarvinnut ampua! Ihan sama osuitteko vai ette, jumalan fiksu liike!

-Pasi
Tupe
 
Viestit: 314
Liittynyt: 11 Maalis 2009 09:06
Paikkakunta: Lahti

ViestiKirjoittaja Leiska » 12 Heinä 2009 12:44

Pelien alkamisesta sen verran että olin itsekkin varautunut siihen että joku muu kuin minä pistää pelit käyntii, enhän minä ees peleistä ollu foorumeilla ilmottanut. Koska kukaan muu ei asialle mitään tuntunut tekevän, niin aloittelin pelit sitten aikanaan. Osittain tämä aloituksen myöhästyminen johtuu myös siitä kun porukkaa saapuu myöhässä. Kyllä, eihän siitä kuuluisi välittää. Saavuin kuitenkin itsekkin myöhässä paikalle ja olin sentään sanonut foorumilla että näin voisi käydä. Enkä tosiaan tiennyt että joudun pelejä vetämään.

Offgame alue on metsässä, ja olet oikeassa että siellä kaikkien kuuluisi olla. Asialle täytyy kyllä tehdä jotain. Talvella porukka olikin kokolailla hyvin siellä metässä. Itsekkin pööpöilin siellä vaikka säilytinkin kamojani autossa. Kävin autolla vain lataamassa ja that's it. Nyt toi homma on tosiaan valunu vähän taas käsistä.

Kiitos asiallisesta palautteesta Tupe!
Avatar
Leiska
Moderaattori
 
Viestit: 1726
Liittynyt: 30 Joulu 2007 13:45
Paikkakunta: Nastola/Helsinki

ViestiKirjoittaja Salmari » 12 Heinä 2009 12:59

No joo, vastaillaan nyt tähän omat näkemykset....

Aloitetaan järjestyksessä, oletko IKINÄ ollut pelissä missä pelit alkavat tasan silloin, kun on ilmoitettu ? Itse kun en ole tällaista mahtia kohdannut. Vaikka tehtaalla olisi RY:n puheenjohtaja, varapuhjeenjohtaja, näiden seuralaiset ja kissat, väitän että pelit eivät silti ala ajoissa. Se on toki hyvin valitettavaa, ei siinä mitään, mutta se on täysin arkipäivää niin täällä kun kaikkialla muualla. Edes suuren ja mahtavan Chairbornen (kaikella sanojen merkityksillä) pelit eivät ala ilmoitettuna ajakohtana. Se on enemmänkin suuntaa antavaa. Palaten vielä arkeen ja Virenojalle, on varsin typerää aloittaa pelit tasan klo 11, koska porukkaa lappaa koko aika lisää. Toki RANGAISTAAN kaikki myöhässä tulevia, mutta kun se vain tarkoittaa koko aika lisätöitä jakojen tekemiseen ja turhaan säätämistä, useasti sääntöjen kertaamista useaan kertaan. Mielummin odotetaan vähän, ja hoidetaan kaikki kerralla. Paljo järkevämpää, ja kaikki saavat näin ollen mukavan tasapuolisen kohtelun.

Erien tauot, noh... On sekin toki valitettavaa, että tauot joskus venyvät liiallisiin, myönnän tämänkin. Joskin, tätäkään eti tapahdu joka vkl, todellakaan, joten on minusta vähän typerää ruveta samantien marisemaan asiasta, kun joku ei mene ihan niin kuin elokuvissa, kukin tyylillään toki. Tähän voisin vielä sanoa, että jos oikeasti harmittaa että nyt on tauko kestänyt jo omasta mielestään liikaa, kun putosi heti ensimmäisenä, voi siitä kenties tulla sanomaan peliä ylläpitävälle taholle, kyllä näin monesti saa aikaakin jotain, eikä vain mutise hiljaa nurkassa kaverille "no ku noku noku"... Ilmeisesti muumiepisodi osottautui porukkalle hauskaksi, jolloin ei aina huomaa kuinka aika rientää. Varsin normaalia meillä päin. Lisäksi, ei se huutelu ja vastaava ole aina niin mukavaakaan, joten propsit siitä näille sankareille jotka jaksavat aina huudella ja hoitaa pelejä, itsehän en jaksa.

"Virallinen", lakien velvoittama offgame-aluehan on tässä kuuluisassa metsässä. Silti puollan autolla liikkuvana edelleen, että autoilla on toinen alue, ainakin niille joilla se auto on. Ei tarvi roudata niitä kamoja sinne mettään, ja samantien takaisin. Viitsimiskysymyshän se on, mutta itse en tykkää tehdä turhaa työtä. Tämä etenkin, kun sitä tavaraa joskus on oikeasti mukana, eikä vain tehopelauskamat.
Joskushan asia olikin niin, että joka ikinen on metsässä, mutta se ei vain toiminut, koska porukka ravasi autoilla jne. Sittemmin siitä taas lakattiin sanomasta, mikä mielestäni vain hyvä, jos näin saa sanoa. Saa siellä metsässä olla aika mekkala, jos huutoja ei sinne kuule. Toki, kun kaikki ovat keskenään ystäviä, niin voi sanoa sille ei kuulevalle vierustoverille, että lähetääs tonne. Tietysti, mikä ettei voi olla oma-aloitteinen ja lähteä sieltä metsästä tähän parkkipaikan tuntumaan, kun edellinen erä on loppunut, varmasti muumejakuuntelevat puuhamiehetkin tässä tajuavat, että jaahas porukka valmis, pelaamaan. Jos ei laatumusan timmellyksessä tätä tajua, sitten voi tulla asiaan todella tympiintynyt henkilö, sinä, sanomaan, et nyt pelataan. Mutta mitäpä minä tästä paasaamaan, olethan varmasti lukenut tätä aihetta koskevan topicin tältä laudalta, olenpa höpsö. Tämä autoilla norkoilu herättää aivan varmasti monia mielipiteitä, tässä vain omani.

Vaikka autojen läheisyydessä ei olisikaan ainuttakaan ihmistä, en silti haluaisi että minun autoani ammutaan viriviripyssyillä. Tässäkin kohtaan, pelaajat voisivat käyttää omaa järkeään, ja katsoa mihin menevät pelin timmellyksessä. Ei sekään loppujen lopuksi niin vaikeaa ole... Tästäkin on huomautettu useaan kertaan.

Toki varmasti arvon puuhamiehetkin noudattavat sääntöjä, sitten kun tätäkin asiaa koskeva sääntö tulee, jos tulee. Mielestäni ei tarvitse, homma toimii näin hyvin. Itse en ainakaan muista, että nykyään olisit sanottu että autoilla ei saisi viettää aikaa. Jos on, niin itse puheenjohtajakin rikkoo sääntöjä. Aiotko viedä vallan häneltäkin ?

Jotta ei menisin ihan niin väsyneen kärttyisään marmattamiseen, olen toki samaa mieltä tuosta lokki asiasta. Se kuka/ketkä niitä ampuivat ovat kyllä idiootteja, ja ensi kerralla voivat jättää sen väliin. Ei se ole kiva kenenkään mielestäni, paitti ehkä sinun joka niitä ammuit, mutta oletkin idiootti. Jätä ensi kerralla tekemättä.
Salmari
 
Viestit: 148
Liittynyt: 18 Marras 2007 21:02
Paikkakunta: Lahti

ViestiKirjoittaja Jonneh » 12 Heinä 2009 13:38

ei siinä lähellä vissiin sattus olemaan mitään tyhjää tonttia mihin niitä autoja voisi jättää?
Avatar
Jonneh
 
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Helmi 2008 23:40
Paikkakunta: Nastola

ViestiKirjoittaja miggara » 12 Heinä 2009 15:59

Okei ehkä en ammuskele lokkeja ens kerralla. :roll:
Myönnetään, että oli aika tyhmää ja "idioottimaista". :oops:
Avatar
miggara
 
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Helmi 2008 21:12
Paikkakunta: uusikylä

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 12 Heinä 2009 17:51

Mielenkiintoista valitusta erien välisestä pituudesta. Minä en ole koskaan, en koskaan, tuntenut Virenojan pelien välisiä taukoja liian pitkiksi. Parhaimmillaankin olen saattanut havaita että tauko kestää enemmän kuin normaalisti, mutta en silti pitänyt taukoa pitkänä. Johtuuko siitä, että harrastukseni alkuaikoina pelaajia oli normaali vklpelissä parhaillaan 10, ja alue oli moninverroin tiilitehtaan aluetta isompi. Näissä peleissä tosin organisaatio toimi paremmin kuin hyvin, väen vähyydestä johtuen.

Omalta osaltani olen tuntenut ongelmaa vain pelien pituutta kohtaan, joskus kun tuntuu ettei ehdi kauas aloituspaikastaan kun jo huudellaan viittä, kolmea tai yhtä minuuttia. Sikäli tässä vaiheessa ei vielä kaikille selvää, niin minähän en kuulu tähän pelaajaryhmään joka peli käy-huudon saattelemana yrittää rikkoa oman 100m ennätyksensä juosten milloin mihinkin tiilitehtaan paskaseen nurkkaan lymyämään.
EVERY TUESDAY, EPIC MEAL TIME! Comin' at you with a chainsaw and a big pile o'meat! If you ain't down with that? THEN YOU AIN'T DOWN WITH COOKING!
JuuS0
Moderaattori
 
Viestit: 652
Liittynyt: 17 Marras 2007 20:46
Paikkakunta: Lahti

ViestiKirjoittaja Leiska » 12 Heinä 2009 18:59

Ite oon aina huudellu sillä periaatteella, kun kentällä ei enää tunnu tapahtuvan mitään niin huudan ikään kuin vauhtia pelaajiin. Juurikin siitä syystä ettei tippuneet joutuis venaa ihan niin kauaa.
Avatar
Leiska
Moderaattori
 
Viestit: 1726
Liittynyt: 30 Joulu 2007 13:45
Paikkakunta: Nastola/Helsinki

ViestiKirjoittaja Tupe » 12 Heinä 2009 20:18

Täsmennetään vielä: Älkää ottako viestiäni henkilökohtaisesti.

Minuakaan ei todellakaan haittaa itse pelin kesto, ei vaikka olisin pudonnut ensimmäisenä. Se tympii kuin peli on ollut ohi jo 20 minuuttia eikä uutta peliä saada aikaiseksi.

-Pasi
Tupe
 
Viestit: 314
Liittynyt: 11 Maalis 2009 09:06
Paikkakunta: Lahti

ViestiKirjoittaja agentti » 13 Heinä 2009 17:10

Tulee näköjään tiukkaa tekstiä molemmin puolin. On surullista, että näistä iäisyyden vanhoista jutuista ei ole päästy eroon :cry:.

Tätä touhua pidemmän aikaa katselleena todettakoon, että palaute osui kohdalleen ainakin tuon pelien aloittamisen suhteen. Olen havainnut toimivaksi käytännöksi tulla 10 tai 20 minuuttia myöhässä peli paikalle. Siinä ehtii mukavasti räpläämään kaikki kamat pelikuntoon ja syömään aamupalaksi pari kengänpohjalättyä. Tämän jälkeen voi mennä sinne autoille norkoilemaan ja kyselemään ruinaavalla äänellä 'Joko pelataan'. Olen kyllä henkilökohtaisesti valmis muuttamaan tätä hyväksihavaitsemaani käytäntöä, jos pelit saadaan alkamaan ilmoitettuna ajankohtana. Tiukempaa käytäntöä tämän suhteen on joskus kokeiltu ja mielestäni homma toimi silloin ainakin jonkun verran jouhevammin.

Tuota autoilla notkumista en myöskään oikein ymmärrä. Se on sinänsä ymmärrettävää :lol:, koska en 'omaa' autoa omista, vaikka autolla usein paikalle saavunkin. Eli näin ulkopuolisen tarkkailijan silmin tämä ei ole muuta kuin ego kysymys, koska en ole vielä yhtään pätevää puolustusta tälle kuulut. Sensijaan autoilla hengailu vie yleensä suurimman osan organisaattoreista pois sieltä, missä heitä tarvitaan: off-gamelta. Tällöin myös organisaatio&hangaroundit on esimerkillisesti muiden pelaajien mukana, eikä sinänsä missään erityisasemassa. Tottahan tuo lienee ettei tähän varsinaista sääntöä ole. Ehdotankin, että moinen kirjoitetaan. Lisäksi tämä häiritsee peliä, kun pelialueen välittömässä läheisyydessä ammuskellaan hopinsäätöjä yms. Lisäksi on joskus tullut epäselvyyttä ovatko autojen lähettyvillä olevat pelaajat eliminoituneita vai ei. Enkä tarkoita sitä, että voinko ampua pelaajia, jotka notkuvat autojen vieressä vaan sitä, että voinko pyytää heitä ystävällisesti poistumaan seuraavin sanoin: 'Painukaa v*****n siitä autojen edestä!'. Näin olen joskus menetellyt ja havainnut sen varsin hyödylliseksi autojen maalipinnan säästämiseksi.
Avatar
agentti
 
Viestit: 47
Liittynyt: 13 Maalis 2008 12:48
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Salmari » 14 Heinä 2009 11:01

Höhö, oli ihan pakko kirjoittaa, kun tuo ego juttu kävi naurattamaan ehkä liiankin kanssa. :---D En sitten tiedä, mitä oikeasti tarkoitat tällä egoamisella, huumorilta se ei tuntunut. Vai liekö sanavalinta väärä ? Vai meinaatko että autoilla norkoilijat luulevat olevansa kenties parempia ihmisiä/pelaajia kuin muut, offarilla olijoiden yläpuolella ? Leijutaan nuoremmille; "kattokaa, mul on auto ::smoke" ? Ei, ei minun autolla. :-( Nyt menee jo semisti imo yli toiki. :-D Minusta kun tuntuu, että autoilla olijat ovat yleensä samaa ikähaarukkaa, ja näin ollen jäävät siihen missä muita norkoilee, vaikka tarkoitus ei olisikaan jäädä, ja sitten siinä aan höpöjä puhuttaessa alkaakin kohta pelit ja kamoja ei koskaan viedä sinne, minne pitäisi. Toki nykyään se on jo automaatio, että jäädään siihen. Ehkä tämäkin on jo hiukan kaukaa haettua... Pääsyy autoille jäänille mielestäni, tai ainaki henkilökohtaisesti, että tarvaroita ei vain halua/jaksa viedä sinne metsään, kun ne yhtä hyvin voi lojua siinä autoissa. Etenkin sateilla tuntuu välillä turhalta viedä reppu ehdoin tahdoin sinne sateeseen, kun voisi olla kuivassakin. Ehkä tämä on hiukan porvariajattelumalli, mutta silti.... Ja jos ne tavarat autossa on, totta kait siinä tulee käytyä, syömässä, lataamassa, fiksaamssa asetta jne.

Kaikesta tästä huolimatta, olen totta kait valmis saman tien siirtymään tavaroineni metsään, kun tästä tulee selvä ohjeistus. Tämän viestin tarkoitus oli vain tuohon egoamisen puuttua, mikä tuntuu kyllä erittäin kaukaa haetulta ja typerältä. Tiedä sitten muista...
Salmari
 
Viestit: 148
Liittynyt: 18 Marras 2007 21:02
Paikkakunta: Lahti

ViestiKirjoittaja Ivan Orav » 14 Heinä 2009 13:11

Olen erittäin ylpeä pian kaksivuotiasta paskanhajusesta Ford fiesta van-sta.
Omistan autosta 2/5 osa,loput ovat Ford Credit-n omistama!
Jos tarvitsen statussymbolittä,kyllä ma jaksasin liisatta myös Range-Rover-ttä! :D
Ivan Orav
 
Viestit: 250
Liittynyt: 11 Tammi 2009 13:42
Paikkakunta: Artjärvi

ViestiKirjoittaja Ozzim » 14 Heinä 2009 13:19

Ei siinä parkkipaikoilla oleskelu mielestäni haitaksi ole niille jotka kamojaan autossa säilyttävät, parkkipaikka pitäisi vain eristää kunnolla pelialueesta niin säilyttäisiin ainakin 6mm lommoilta autossa ja rikkimenneistä silmistä. parkkialue on mielestäni aika lähellä pelialuetta joten sitä pitäisi siirtää kauemmaksi tai väsätä iso aita joka pysäyttää harhautuneet kuulat. Siitä minulla ei ole tietoa miten tämä tapahtuisi mutta ei muuta kuin ideomaan talkoot ketjuun!

Ps: Niin ja sateelta voi suojautua vaikka pressun avulla, ei ne kamat sokerista ole tehty. :wink:
Ozzim
 
Viestit: 186
Liittynyt: 27 Kesä 2009 20:54
Paikkakunta: Hollola

ViestiKirjoittaja Leiska » 14 Heinä 2009 14:05

Kaikesta tästä huolimatta, olen totta kait valmis saman tien siirtymään tavaroineni metsään, kun tästä tulee selvä ohjeistus.


I agree.

Ja kyllä mä itte siinä autoilla pööpöillessäni pistän saman tien lasit naamalle jos yhtään tuntuu siltä että taistellaan liian lähellä. Omalla riskillähän siinä pööpöillään. Okei, voihan se kuula lentää roikkona mua silmään siihen autoille jostain kauempaakin, mutta tekeekö se enää vahinkoa? En usko, sattuuhan se kylläkin, mutta sen riskin olen valmis ottamaan.

Ja nytkun tälle linjalle mennään niin voihan se kuula ihan samaan tapaan lentää metsän offarillekkin kun pelialueella taistellaan siinä laiturin päädyn tienoilla.
Avatar
Leiska
Moderaattori
 
Viestit: 1726
Liittynyt: 30 Joulu 2007 13:45
Paikkakunta: Nastola/Helsinki

ViestiKirjoittaja Jonneh » 14 Heinä 2009 18:37

Leiska kirjoitti:Okei, voihan se kuula lentää roikkona mua silmään siihen autoille jostain kauempaakin, mutta tekeekö se enää vahinkoa? En usko, sattuuhan se kylläkin, mutta sen riskin olen valmis ottamaan.


Lääkäri mulle joskus sano että kun kuulan vauhti putoaa 50m/s se tuskin enää riittä rikkomaan silmää vaan tekee siihen naarmun, tosin en tuota naarmuakaan kellekkään suosittele sen hoitaminen on ärsyttävää puuhaa nimimerkillä kokeiltu on.
Avatar
Jonneh
 
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Helmi 2008 23:40
Paikkakunta: Nastola

ViestiKirjoittaja Hulk » 18 Heinä 2009 18:10

Jos joskus itse järkkäilen pelejä ja väliaika venyy pitkäksi niin tulkaa ihmeessä sanomaan. Viimeksi kun popittelimme muumeja niin kukaan ei tullut sanomaan mitään, en mä niin pelottava oo sentäs, vaikka jumalan kova oonki.
Omasta mielestä vois olla ihan jees jos peli on loppu ja kaikki ketkä on valmiita uuteen peliin niin siirtyisi vaikka siihen wannnhalle offarille :idea:
Avatar
Hulk
Moderaattori
 
Viestit: 1386
Liittynyt: 25 Helmi 2008 12:15
Paikkakunta: Uusikylä

Seuraava

Paluu Palaute

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron