Virirajoista

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

Virirajat

Nykyinen turvarajallinen
4
10%
Ei turvarajoja, sisällä ehdoton M100
6
14%
Sisällä ehdoton M120 mutta vain kertatuli sallitaan kaikissa aseissa
12
29%
Sisällä M120 aseilla vain kertatulta. M100 ja alle aseilla sarjakin sallittu
19
45%
Ei virirajoja, sisällä vain kertatulta
1
2%
Ei mitään rajoituksia
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä : 42

ViestiKirjoittaja Ivan Orav » 03 Touko 2009 18:53

JuuS0 kirjoitti:Onkohan ihmiset käsittänyt ton kolmannen vaihtoehdon täysin väärin? Tarkoitatteko äänestäessänne että tahdotte sisäpelirajan m120 tasolle ja kertatulta, vai kertatulta sisällä ja virirajat kokonaan pois, kuten vaihtoehto oikeasti kertoo? Hyödyttääkö kertatuli sisätiloissa siinä vaiheessa kun joku oikeasti tuo sen 6J co2-kiväärin sisätiloihin, tai 3J automaattiaseen ulkopeleihin?

kollila2, se mitä kaupassa luvataan aseellesi tehoa, voi olla aika lähellä +-30m/s. Oikean tuloksen saat kronolla.

Jos kolmosvaihtoehto valitaan,sitten en uskalla edes kurkistaa sisäänpäin! :evil:
Ivan Orav

ViestiKirjoittaja Leiska » 03 Touko 2009 19:03

Joo kyllä noista toi kakkosvaihtoehto on joka mittarilla mielestäni paras vaihtoehto ja eräänlainen kompromissi äärilaitojen välillä.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja K^O^P » 03 Touko 2009 19:05

Kaksi viimeistä vaihtoehtoahan ovat jo sinällään aivan mahdottomia kun toisessa olisi mahdollista vyöryttää loppuun viritetyillä tarkkuuskivääreilläkin huoneita ja viimeisessä vaihtoehdossa voisikin jo käyttää sarjaakin millä vaan virillä sisälläkin, herääkin kysymys kuka olisi oikeasti valmis ottamaan osuma/osumia M170 tason tarkkuuskivääristä tai jopa saman tasoisesta konekivääristä. Juurikaan näitä vaihtoehtoja ei ole perusteluissa näkynyt vaikkakin on ääni niille annettu.
Viimeksi muokannut K^O^P päivämäärä 03 Touko 2009 20:00, muokattu yhteensä 1 kerran
K^O^P

ViestiKirjoittaja Jonneh » 03 Touko 2009 19:08

2 vaihtoehto evää kuitenkin m100-> pyssyjen omistajilta pääsyn sisätiloihin hyökkäyksessä. imo m100 saa joka paikassa ampua vapaasti kuitenkin harkiten sarjalla. m110-m120 ulkona sarja ja sisällä vaihdin kertatulelle.
Jonneh

ViestiKirjoittaja pstj » 03 Touko 2009 19:26

Henk. koht. en ymmärrä miksi sen rynkyn/konepistoolin pitäisi olla vireiltään yli M100. Kovemman virityksen tuoma hyöty menetettyyn pelimukavuuteen on kuitenkin olematon.

Itse kiina-aseita jonkin aikaa pyöritelleenä tilaan sen M100 jousen siinä pyssyn mukana ja vaihdan paikalleen aseen saatuani. Nykyään monella ilmenevä "ihan sama miten kovaa ampuu, lopeta pelaaminen jos kuula pelottaa"-asenne ei ajatusmaailmaani istu harrastamisen miellyttävyys, turvallisuus ja julkisuuskuva huomioon ottaen.
Veri säästää hikeä.
pstj

ViestiKirjoittaja ruoste » 03 Touko 2009 19:41

Itse äänestin m100 sisällä, ei turvarajoja. Kuten Salmari tuossa jo mainitsikin, niin nuo turvarajat ovat varsin häilyvät.

Sivuhuomautuksena keskusteluun, eihän tässä olla tekemässä sääntöjä jotka koskevat kaikkia ry:n pelejä, vaan vain virenojalla tapahtuvaan puhkupyssyttelyyn?
Oletan että yhdistysten väliset jouleihin perustuvat yleisrajoitukset asetyypeille(sarja, tulituki, kertaviritteiset) pidetään silti voimassa kävi miten kävi.

Mitä tulee valvonnan tarpeellisuuteen, tämä on kuitenkin laji joka perustuu sille että vastapuolen pelaajaan luotetaan, jokainen joka lähtee pelaamaan on mielestäni vastuullinen myös pysymään sillä osalla aluetta jolla henkilökohtainen ase on rajoitusten puitteissa.

IMO: Jos haluat juosta tehtaaseen sisälle, hommaa vakiojousi.
Either lead, follow or get the hell out of my way.
ruoste
Puuhamies

ViestiKirjoittaja Rane » 03 Touko 2009 19:47

Sisällä semiä yli m100 tasolle.
Sisällä m120 ehdoton yläraja.

Ulkona ei rajoja. (khyl nyt kannatetaan omaa moraalia..)
Viimeksi muokannut Rane päivämäärä 03 Touko 2009 19:52, muokattu yhteensä 5 kertaa
-Softaajat eivät pelkää pimeää, pimeä pelkää heitä.
-Softaajat voivat tappaa kaksi iskua yhdellä kärpäsellä.
-Jumalan sanoessa "tulkoon valo", Rane vastasi: "Pyydä kauniisti".
Rane

ViestiKirjoittaja kollila2 » 03 Touko 2009 19:48

Ja onko siinä nyt niin kauheasti eroa jos ase lähtee 100m/S tai 120m/s

Minusta ei kauheasti eroa löydy... Esim,jos saa osumaa niin ei se 120m/s satu paljoa enempää kun 100m/s.
-kollila2
kollila2

ViestiKirjoittaja Golden Head » 03 Touko 2009 19:54

Äänestin, Ei turvarajoja, sisällä ehdoton M100.

Itse pidän turvarajoja turhina mutta en virirajoja. Mutta onhan se jo aivan selvää ettet kuitenkaan ammu M170 pyssyllä metristä.
Tuo M100 raja sisällä on minusta hyvä, koska itse olen sitä hyvin noudattanut vaikka minulla on M120 sisällä pitävä kiina AK. Eikä se back upin hankkiminen paljoa maksa, itse olen vedellet vemppu pistoolilla tai sähköpistoolilla sisällä.
Toimivia vemppu pistooleja saa jo 10e.
Joten tuo M100 raja sisällä on hyvä. Ja jos haluat pelata sähkölläsi sisällä laita vakio jousi sisään.
Golden Head

ViestiKirjoittaja viinu » 03 Touko 2009 20:52

Ei turvarajoja, sisällä ehdoton M100

Tosin turvarajat voisivat olla käytössä, pienemmässä mittakaavassa kuin nyt. Mille vireille sitten, en tiedä.
Ja kuten jo sanottu, jos ei osaa/pysty vaihtamaan jousta tai pudottamaan aseen tehoja, voi ostaa vaikka vempun tai jättää menemättä sisälle.

Jos nyt puhutaan vain tiilitehtaasta, sisä tilat pitäisi määritellä. 1-2 metriä ulkoseinistä ulospäin myös sisätiloja? Koska jos ammut ulkopuolelta ikkunasta sisään, tilanteessa jossa seisot seinän vieressä, matkaa sisätiloihin lyhyimmillään 1cm.
Mitat ovat siinä nyt vain esimerkkejä.
viinu
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Stöne » 03 Touko 2009 22:03

Jousen vaihtaminen ei pitäisi olla mikään ongelma kun asiansa osaavia pyssyseppiä löytyy tältäkin foorumilta monia, allekirjoittanut mukaanlukien.

Jos et itse osaa korjata/muuttaa pyssyäsi, nykäise hihasta pelaajaa joka sen osaa tehdä.
Stöne

ViestiKirjoittaja Salmari » 03 Touko 2009 23:50

ÄÄnestyksen ulkopuoleta halauisin ehdottaa ry:n irc-kanavalla esille tullutta, ja tässä pariin otteeseen hieman esiintynyttä vaihtoehtoa.

Koska kiina-aseita rupee oman arvion mukaan olemaan yli puolella kansalla, helpoin ratkaisu saattaisi olla että tiilitehtaan pelialuueella (miksi ei kaikkialla RY:n pelialuiella tulevaisuudessa) KAIKKIIN sarjatuliaseisiin olisi rajoitus M120, mutta sisätiloissa ja tehtaan välittömässä läheisyydessä olisi ehdoton pakko myös kääntää vaihdin kertatulelle. Tämä auttaisi myös siihen ongelmaa, että pelipaikka koostuu muustakin kuin sisätiloista, sekä aseita jan niitten käyttämistä olisi monin verroin helpompi vartioida. Toki sisätiloihin tulisi aavistuksen verran enemmän tehoa, mutta tosiaa se sarjaperseily loppuisi samantien. Tiedä vaikka tämä parantaisikin turvallisuutta ?

Myös tosiaan ajatellen kiina-aseita ja vaikka hyökätessä ulkoa tiilitehtaalle ja toisinpäin, tuo M120 ja sisällä semipakko olisi suhteellisen kokonaisvaltainen ratkaisu.

Ehdotushan tämäkin tietysti on, mutta mielestäni ehdottomasti harkinnan arvoinen.
Salmari

ViestiKirjoittaja kollila2 » 04 Touko 2009 07:55

Kyllä,kannatan samaa kun Salmari...
-kollila2
kollila2

ViestiKirjoittaja Jonneh » 04 Touko 2009 09:35

Myöskin Salmarin kanssa samoilla linjoilla, mielummin otan sen yhden m120 osuman kuin 10 kuulan sarjan m100 viritetystä pyssystä.
Jonneh

ViestiKirjoittaja kollila2 » 04 Touko 2009 13:59

Ja sitä en ymmärrä että tiilitehtaan sisällä ammutaan sarjaa?

Kun la 2.5 oltiin puolustusta kun oli vaan vähän porukkaa,niin olin ainoa puolustaja pelissä ja sitten vihut kykkäs siellä portaissa ja avas välillä oven ja ampui YLI 10 sekunnin sarjoja huoneeseen missä minä olin,eikä edes minua nähnyt :O
-kollila2
kollila2

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu