Sarjan käyttö sisätiloissa

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

Sarjan käyttö sisätiloissa

ViestiKirjoittaja JaiNer » 12 Huhti 2009 08:20

- Siirretty 11.4. pidetyn pelin ilmoituksesta. Stonedit -

Nyt kun asiasta puhutaan. En ollut pelissä en tiedä tästä tapauksesta, mutta omasta mielestäni sisätiloihin pitäisi laittaa jonkinlainen sääntö ettei sitä sarjaa käytettäisiin sisätiloissa...
--JaiNer--
JaiNer

ViestiKirjoittaja Rane » 12 Huhti 2009 09:53

JaiNer kirjoitti:Nyt kun asiasta puhutaan. En ollut pelissä en tiedä tästä tapauksesta, mutta omasta mielestäni sisätiloihin pitäisi laittaa jonkinlainen sääntö ettei sitä sarjaa käytettäisiin sisätiloissa...

Eikös se niin juuri ole?
Vai olikos se niin että yli m100 tasoisilla ei sarjaa?
-Softaajat eivät pelkää pimeää, pimeä pelkää heitä.
-Softaajat voivat tappaa kaksi iskua yhdellä kärpäsellä.
-Jumalan sanoessa "tulkoon valo", Rane vastasi: "Pyydä kauniisti".
Rane

ViestiKirjoittaja wonka » 12 Huhti 2009 10:11

Hammas-suojiin sen verran että, kannattaa hankkia kaksitasoiset hammas suojat eli ylä-ja ala riville.Meinaa eise auta jos sulla on yks taso suojat.Koska sinun pitää purra että, ne ala hampaat kin tukeutuvat niihin suojiin.
High speed , Low drag...
wonka

ViestiKirjoittaja Top_Dogg » 12 Huhti 2009 10:45

JaiNer kirjoitti:Nyt kun asiasta puhutaan. En ollut pelissä en tiedä tästä tapauksesta, mutta omasta mielestäni sisätiloihin pitäisi laittaa jonkinlainen sääntö ettei sitä sarjaa käytettäisiin sisätiloissa...

M100:dalla saa ampua sarjaa sisätiloissa. mikä on omasta mielestä ihan kohtuulinen :)
*Laita tähän englanninkielinen lainaus*
Top_Dogg

ViestiKirjoittaja kollila2 » 12 Huhti 2009 11:08

Tietääkö kukaan mistä voi ostaa hammassuojia?
-kollila2
kollila2

ViestiKirjoittaja firstone » 12 Huhti 2009 11:40

Intersportista ainakin.
Tiesithän, että huumeesi saattavat olla jonkun perseestä! Terveisin, YAD -
http://www.yad.fi/streetteam/content/yad-street-team
firstone

ViestiKirjoittaja Stöne » 12 Huhti 2009 12:29

Mielestäni olen kyllä joka pelikerran alussa sanonut että sisätiloissa EI ammuta sarjaa, jos joku on jotain muuta ymmärtänyt, voisi mennä itseensä ja miettiä uudestaan. Kaikkia tapauksia ei voi olla valitettavasti vahtimassa joten joku liipaisinherkkä kaveri pääsee aina välillä näköjään toteuttamaan itseään.

Itse en ammu koskaan kymmentä metriä lähempänä olevaan kohteeseen sarjaa, kun hyvin tähdätty kertatulikin riittää mainiosti. Nyt kuria pojat!
Stöne

ViestiKirjoittaja kollila2 » 12 Huhti 2009 15:42

No kun olin tossa la 11.4 pelissä, niin kyllä siellä sisätiloissa aika moni käytti sarjaa :P

Paitsi ite en.Ja minulle tuli mustelmakin käteen kun ammuttiin 2 metrin päästä sarjalla SISÄTILOISSA :D Ei se kyllä minua haittaa...
-kollila2
kollila2

ViestiKirjoittaja Leiska » 12 Huhti 2009 15:45

Ois sulle tullu se mustelma sillä semilläkin ampuessa.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja hurman » 12 Huhti 2009 21:49

Jokainen joka ottaa osaa johonkin urheilulajiin (kamppailulajit,kontaktilajit...) tiedostaa sen, että haavereita voi sattua. Hampaan voi uusia, mutta mitäs sitten kun astut kuoppaan ja polvi taipuu 90 astetta eteenpäin? Sitä ei ihan heti uusitakkaan... Eikä silloin voi syyttää muuta kuin itseään.

Ei sillä väliä kuka ampui ja millä aseella. Sillä on väliä miten EHKÄISTÄ vammoja tms.

Vaikka harrastaisin kuviokelluntaa, ja kuolen hapenpuutteeseen, se ei ole kuin oma moka.
hurman

ViestiKirjoittaja hurman » 12 Huhti 2009 21:53

kollila2 kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä voi ostaa hammassuojia?

Urheilukaupat myy, 10 hinta suunnilleen. Adidas muistaakseni "valvella" eli venttiileillä olevia suojia, mistä on helpompi hengittää. Kun ostat, niin tiputat kiehuvaan veteen kymmeneksi sekunniksi, heität lärviin, puret ja imet vedet ikenien kautta läpi niin, että suojat imeytyy kiinni. Jos tuntuu että meinaa oksennus tulla liian pitkien suojien takia, niin leikkaa sieltä takahampaiden kohdalta palat pois.
hurman

ViestiKirjoittaja Top_Dogg » 13 Huhti 2009 02:13

Stöne kirjoitti:Mielestäni olen kyllä joka pelikerran alussa sanonut että sisätiloissa EI ammuta sarjaa, jos joku on jotain muuta ymmärtänyt, voisi mennä itseensä ja miettiä uudestaan. Kaikkia tapauksia ei voi olla valitettavasti vahtimassa joten joku liipaisinherkkä kaveri pääsee aina välillä näköjään toteuttamaan itseään.

Itse en ammu koskaan kymmentä metriä lähempänä olevaan kohteeseen sarjaa, kun hyvin tähdätty kertatulikin riittää mainiosti. Nyt kuria pojat!

Kyllä sarja kuuluu harrastukseen yhtä samanlailla ku se semikin.. Itse tulen aina käyttämään sarjaa hillitysti ofc sisä tiloissa, silloin vältyy niiltä "et osunut muhun ammun sua nyt sitten takasin sarjalla" .. Sarjaa saa tästä eteenpäinkin käyttää hillitysti sisätiloissa, ainakin minua kohtaan :)
*Laita tähän englanninkielinen lainaus*
Top_Dogg

ViestiKirjoittaja Salmari » 13 Huhti 2009 10:50

Tässähän on se, että missään pelipäivän briiffissä ei kielletä sarjan käyttöä. Se ohjeistus on siinä niin hämärä, että on monta kertaa pitänyt siitä kysyä. Jos otetaan esim. tämän ko. pelipäivän briiffi, aluksi sanotaan että sisätiloissa sarjankäyttö kielletty (en muista oliko siinä jotain, että minkä tahoisilla pyssyillä se kielletty) ja sitten seuraavaksi, JOS kuitenkin ammutte sisällä niin äärimmäistä harkintaa käyttäen. Tämä jää vähän hämäävää. Myös jotain vastaavaa oli tehorajoissa, ei saa ampua niin ja niin tehokkaalla, paitsi äärimmäistä harkintaa käyttäen tms. Ei nyt ihan näillä sanoilla, mutta läheltä liippaa.

Ymmärrän toki, että näillä yritetään hakea sitä, että kaikki pääsevät tasapuolisesti pelaamaan sisällä, ja kun nykyään kiinapyssyt ampuvat kovaa, eikä kaikkia kiinnosta lähteä muokkaamaan heti uutta pyssyä, niin tilanne menee hankalaksi. Silti, mielestäni se on joko tai. Jos on tehorajat sisällä, niin ne myös on, eikä sillai "paitsi, jos" -tyylillä. Tällöinhän kaikki typerät perseilijätkin voivat sanoa, että kyllä käytin äärimmäistä harkintaa, ja kyseessä puolen lippaan sarja.

Joten ehdotanpa, että nuo sisätilajutut tehdään selkeiksi, eikä noin joustaviksi. Joko saa ampua sarjaa sisätiloissa, tai ei saa ampua. Tehorajat sisätiloissa joko on tai ei ole. Näin ei pääse tulemaan juuri niitä tulkinnanvaraisia asioita. Voidaan ihan oikeesti syyttää ihmisii, se se on kivaa!

Tietysti jokainen hampaanlohkeaminen yms. on miltein aina vaan suojauksen puutetta. Jos et käytä hammassuojia ja menet sisään sotaa, olet typerä, kuten minä. Mutta jos näin on, ei siitä pidä valittaa. Kannattaa aina ottaa ensin selvää hammasuojista jne, ennen ko menee sinne sisälle rähisemään ja käy vahinko.

Vielä huomatkaa, että tämän viestin tarkoitus ei ole taaskaan olla ylintotuus ja nootti esim. Stönelle briiffeistä, vain pari huomiota ja vinkkiä, mitkä minun mielestäni on hiukan hämäriä. Ei se briiffaaminen kuitenkaan mitää helppoa ole, ei tule aina kaikki tärkeet jutut mieleen, saati kivaa.
Salmari

ViestiKirjoittaja Ganelon » 13 Huhti 2009 12:36

Top_Doggin ja Salmarin kanssa samoilla linjoilla. Ohjeistus tulee ruukata siihen malliin, että epäselvyyksiä ei synny. Sarja kuitenkin kuuluu pelin henkeen, ja se on valitettavasti yksi niistä kohdista missä pelaajien harkintakykyyn on vaan pakko luottaa. Liikaa sääntöjä ja pelit ei jaksa enää kiinnostaa ihmisiä.
Ganelon
Moderaattori

ViestiKirjoittaja latonen » 13 Huhti 2009 15:14

Oma mielipiteeni on että sarjaa saa ampua sisällä alle 100m/s harkitusti ja ulkona 120m/s jos aseesta lähtee yli ei sarjaa ollenkaa.
latonen

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu