Pelimaksuja peleistä?

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

Olisitko valmis maksamaan pelimaksuja yhdistyksen peleistä?

Kyllä
54
68%
En
26
33%

Ääniä yhteensä : 80

ViestiKirjoittaja Leiska » 16 Huhti 2013 01:04

Jep. Itekki siellä kun olin totesin että pelaamisesta pelkästään oisin joutunu maksaan 40£ koska omaa asetta ei ollut + matkakustannukset 80km päähän. Jätin väliin, vaikka oiskin ollu mielenkiintoista.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Stöne » 16 Huhti 2013 16:10

Osa pelipaikoista on kyllä valovuosien päässä meikäläisten "takapihoista"

Britannian puolustusministeriö kun on antanut softaajille luvan monille alueilleen, kuten taisteluharjoituksia varten rakennettuihin kyliin. Niistä peleistä suostuisi jo maksamaan.
Stöne

ViestiKirjoittaja Atonica » 17 Huhti 2013 10:59

Kerta maksu tai vuosi maksu peleistä ei ole pahitteeksi. Sais panostettua peli alueihinkin enempi ja se et jos on lyöny panostusta talkoisiin niin saa jonkinlaista vapautusta muutamista pelikerroista kuulostaa ihan reilulta.
Oma panostukseni talkoisiin on ollu vielä heikkoa kun on työt estäny paikalle saapumisen mut tulevaisuudessa tullaan näkemään.

1 - 2 peli kerrasta ei olis muutenkaan paha. kyl itekkin voisin maksaa päivän pelistä vaik 20 jos peli alue on samanlaista kuin briteissä 8) ainakin sais porukan liikkumaan.
Kuva
Atonica

ViestiKirjoittaja Lekter » 17 Huhti 2013 16:46

Drager kirjoitti:ps. löysin varastosta jouten olevaa katto peltiä about noin 10kpl 1mx1.2m palasia. Sisäpihan ovi voisi kaivata pienen katon, kun jäätyy joka talvi umpeen.

Ulkohallin katto onkin jo saatu katettua, mutta Mäkelän vaatimuslistalla on myös saunan katon korjaus.
Lekter

Virenojan alueen faktat!

ViestiKirjoittaja busa » 20 Huhti 2013 16:09

Lueskelimpa hiukan mitä täällä kirjoitellaan omistamastani maa-alueesta.
Pakko kyllä nyt hiukan oikaista muutamia täydellisiä ankkatietoja....

Mistähän ihmeestä nimimerkki Drager on keksinyt tarinansa???

Ensinnäkin pidän VARSIN KOHTUULLISENA sitä, että olen antanut ihmisten
pelata maillani täysin veloituksetta ainakin kymmenen vuotta. Eipä taida kovin montaa vastaavanlaisella luvalla toimivaa paikkaa olla koko Suomen niemellä. Enemmän rakennuksia on siellä vaurioitettu kuin korjattu, pahin oli ns. lämmityskattilarakennuksen katon osittainen "kuoriminen" ilman lupaani....

Olen ihmetellyt mielessäni jo useamman vuoden, että miksi ihmeessä annan alueeni käyttöön ilman, että hyödyn siitä millään tavalla??
Asia nyt on vaan niin, että jos jotain omistaa niin siitä on oikeus ja kohtuus saada tuottoa tavalla tai toisella.

Selitän nyt Dragerille asian vain tämän kerran:
AIRSOFTARIEN ASIAT EIVÄT LIITY MILLÄÄN TAVALLA UIMARANNAN ASIOIHIN. Olen tehnyt Orimattilan kaupungin kanssa uudistetun vuokrasopimuksen viime toukokuussa ja asia on sillä selvä!

Se, että olen laittamassa airsoft-toimintaa maksulliseksi ei minua rikastuta, mutta tässä on kyse periaatteesta kun ilmaisia lounaita ei nykymaailmassa kauheen paljoa ole. Tiiliksen alue on aivan ainutlaatuinen koko maassa, koska lammet on kaivettu ja niitä ei koske ns. jokamiehen oikeudet samalla tavalla kuin yleensä vesialueita.
Alueella on todella suuri potentiaali etenkin virkistysaluekäytölle, sitä
on kysellyt ostomielessä useampikin kohde, mutta en ole halunnut edetä siinä sen pidemmälle.

Aluetta voisi kehittää enemmänkin ja siinä olisi ainesta vaikka laadukkaammallekin airsoft- ja muulle seikkailutoiminalle. Eräs erikoisturvaryhmä onkin käynyt siellä harjoittelemassa useammankin kerran ja ovat kovasti pitäneet alueesta. Ryhmä tekee henkilö- ja omaisuussuojelua ihan kansainvälisestikin.

Olen sitä mieltä, että 2 euro / kerta ei ole todellakaan kohtuuton maksu.
Lisäksi mielestäni kertamaksu on oikeudenmukainen, eli maksaa juuri niistä kerroista, jotka siellä on eikä ole vuosimaksua, joka on joillekin epäedullinen. Ja jos jollakin on kauhea polte päästä pelaamaan, mutta ei yksinkertaisesti ole varaa tulla Tiilikselle niin olen perustelluista syistä valmis vapauttamaan tällaisessa tapauksessa henkilön maksustani. Ottaa vain yhteyden minuun.

Sen verran "asian vierestä" oli Dragerin teksti, että hän voisi laittaa vastineensa tähän kaikkien luettavaksi.

Hyvää kevään jatkoa toivottaa koko poppoolle!!
Kalle Mäkelä (maanomistaja)
puh. 0451397390
busa

ViestiKirjoittaja Drager » 23 Huhti 2013 13:36

Ns. tarinat ovat yhteen veto mitä olen kuullut ja millaisen käsityksen olen saanut. Toki tässä virheellistä tietoakin on varmasti mukana.

Näin pelaajana olen kiitollinen pelipaikasta ja sen tähän astisesta maksuttomuudesta. On totta ettei kovin montaa tiilitehtaan tyyppistä pelipaikkaa Suomesta löydy. Softaajien paikalla olosta on kuitenkin myös ollut hyötyä alueen siisteyden kannalta pois lukien kuulat.
rakennusten vaurioittamisesta en tiedä tai jo tehtyjen muutosten luvallisuudesta. Henk. koht alueen tulevaa kehittämistä ajatellen talkoissa voitaisiin näitä syynätä tarkemmin ja itse ainakin meinasin niihin osallistua heti kun sellaiset järjestetään. Esim juuri saunan kattoa yms voisi perus parantaa ja jos mahdollista tehdä sinne ramppia yms katettua rakennelmaa, ettei peli jää pyörimään jumiin tiettyihin pisteisiin.

Uima ranta jupakka saaneen siis olla tästä lähtien ainakin minun puolestani. Ilmeinen sekaannus asioiden välillä ja tästä anteeksi. Kommentoin sen hetkisen tiedon/huhujen pohjalta.

On loistavaa että te maan omistajana olette ajatellus alueen kehittämistä näinkin pitkälle ja tuen ajatusta. Parantamalla parkkeerausta ja aluetta yleensä alue on loistava tähän käyttö tarkoitukseen. Talkoita tämä vain vaatii ja niillä tarvittavat huolto työt saadaan toteutettua.

Maksu asiasta: 2 joka vkl peli vuodessa tekee 100. Tämä summa on joillekkin huono tuloisimmille pelaajille esim nuorille vähän liian iso. Ehdottaisinkin että otettaisiin käyttöön vuosi maksu, joka olisi noin 80 ja kerta maksuna 2/peli harvemmin kävijöille. Tuon 80 voisi myös maksaa kahdessa osassa. Tälläisellä järjestelmällä uskoisin että huonotuloisimmatkin pelaajat varmasti pystyisivät jatkamaan pelaamista jolloin myös loppu summa olisi isompi, sekä aloittelijoita ajatellen harrastuksen käyntiin lähteminen olisi helpompi.

Mahdollisesti talkoisiin osallistumalla aktiivisesti ja siellä tekemällä, voisi tuosta 80 summasta saada alennusta parisen kymppiä vielä. eli loppu vuosimaksu olisi 60/vuosi jonka kaikki pystynevät maksamaan. Talkoisiin osallistuminen merkitsee sitä että paikalle tullaan ja siellä myös tehdään eikä seisota kädet taskuissa.

Tarvikkeita löytyy varmasti lahjoituksinakin, mutta niihen kuljetus on pieni ongelma, mutta ei ylitse pääsemätön. Tuo peleihin aina jotakin ja koetan saada kärryä lainaan, jotta voitaisiin tuoda kerralla vähän enemmän lauta tavaraa, lavoja, peltiä yms.

Hyvää kevättä kaikille!
Drager

ViestiKirjoittaja K^O^P » 23 Huhti 2013 17:19

Eikös sitä silloin kannata liittyä jäseneksi jos 2 pelimaksu on liikaa.
K^O^P

ViestiKirjoittaja Stöne » 23 Huhti 2013 18:38

Ilmeisesti tuossa vuosilaskelmassa nyt oletetaan, että pelejä järjestetään orjallisesti jok'ikinen lauantai huolimatta pelinjärjestäjien aikatauluista, vuodenajasta, säästä, juhlapyhistä, yms seikoista. Puhumattakaan siitä että yhdistyksellä on myös toinen pelipaikka missä pelaamisesta ei veloiteta mitään. Lisäksi, kuka oikeasti käy orjallisesti kaikissa peleissä? Itse en ainakaan moiseen kykene, enkä tiedä ketään puuhamiestä joka olisi AINA paikalla.

Kun huomioi kaiken edellämainitun, pelikertoja tehtaalla pelaajaa kohden vuodessa kertyy ehkä noin 10-30, puhumattakaan niistä jotka käyvät alueella kauempaa vain pari kertaa koko vuoden aikana. Miten reilu jokin vuosimaksu sitten olisi?

2 pelikertaa kohden ON reilu KAIKKIA kohtaan, se ei syrji ketään ja kaikilla on siihen varmasti varaa niinä muutamina kertoina kuukaudessa kun pelejä järjestetään tehaalla.

Kuulemma jotkut nappulat saavat nykyään VIIKKORAHAA -täysin vieras konsepti omassa nuoruudessani- luulisi että siitä jää vähän taskunpohjalle viinan ja tupakan ja ehkäisyvälineiden jälkeen... :roll:
Stöne

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 23 Huhti 2013 23:40

Huomionarvoista tässä on mun mielestä vielä se, ettei pelimaksu ole todellakaan mikään könttäsumma, esim. 100e, joka sinun TÄYTYY maksaa. Ymmärrettävää olisi että tälläinen summa tuottaisi pulmia, voisi kuvitella että on helpompi irroittaa varannoistaan 2 euroa viikossa pelejä varten, lisäksi kun kyseessä ei ole mikään pakollinen menoerä, voi pelit jättää väliin sikäli taloustilanne ei anna myöten. Jokainen pelaa sen mihin rahat riittää. Ei ole kiellettyä odottaa pelkästään jokimaan pelejä jos ilmaista huvia tahtoo. Ei me lasipakkoakaan poisteta siksi, että saattaa olla pelaajia joilla ei ole rahaa kunnollisiin silmäsuojaimiin. Koko pelimaksu tuntuu olevan ihmeen suuri ongelma tietyille ihmisille. Tilanteeseen vaan täytyy sopeutua, mitäs jos oltaisiin kaikki vaan kiitollisia siitä ajasta kun pelimaksua ei peritty ja tästä edespäin pelattaisiin niiden ehtojen mukaan jotka meille on saneltu.
EVERY TUESDAY, EPIC MEAL TIME! Comin' at you with a chainsaw and a big pile o'meat! If you ain't down with that? THEN YOU AIN'T DOWN WITH COOKING!
JuuS0
Moderaattori

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu