** TÄRKEÄÄ SUOJALASEISTA, LUE! **

Varusteista keskustellaan täällä

Valvojat: JuuS0, Koponen, Leiska, Chaine-, Hulk, Stöne, viinu, Jokinen, Ganelon

ViestiKirjoittaja Leiska » 05 Helmi 2012 15:02

JuuS0 kirjoitti:http://p1.foorumi.info/lahtisoftry/viewtopic.php?t=1645

"Lasien on tultava kiinni naamaan niin ettei rakoja jää lasien kehyksen tai linssin ympärille." -Mielestäni tämä kohta linkkisi lasien kohdalla täyttyy. Toisaalta tää on sellanen asia että oman järjen täytyis sanoa vastaus. Vaikka suojain ois sääntöjen puitteissa kelvollinen, mutta yksilötasolla tehoton (jää rakoja naaman ja linssin väliin) en sitä ainakaan itse kelpuuttais suojaimekseni.
Kuitenkin pelinjärjestänä antaisin alaikäisen pelaajan käyttää noita, kun on pään ympäröivä hihna ja tiivistekumi/muovi linssin ja ihon välissä. En tiedä miten muut pelinjärjestäjät asiaan suhtautuvat. Ymmärrät varmaan miten vaikeaa on vetää selkeä linja suojalasien välille, että mitkä kelpaavat alle 18 v suojaimeksi ja mitkä ei, valmistajia ja malleja on kuitenkin hyvin hyvin monia. Hyvä ja tärkeä kysymys, mut kannattaa varmaan odottaa mielipiteitä muiltakin pelinjärjestäjiltä, edellä mainittu mielipide kun kuitenkin oli vaan meikäläisen oma eikä edusta Lahtiairsoft RY:tä tai mitään muutakaan organisaatiota johon meikäläisen voisi enempivähempi liittää.

Mun mielestä tää pätee aika hyvin noihinkin laseihin. Ja muutenkin tuo tuossa ylempänä käyty keskustelu.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Narcalive » 05 Helmi 2012 21:37

mrsuhis kirjoitti:En ollut varma minne pistää tämä viesti mutta anyway saako alaikäinen käyttää tiiliksellä tälläisiä laseja? http://www.airsoftnurkka.fi/product/861 ... ire-goggle

Täyttää vaatimukset. Eivät ole sankalasit, vaan ainoastaan pienikokoiset silmät peittävät hihnalliset lasit.

Kannattaa yksilötasolla tietysti nämäkin testata, mutta nämä on havaittu hyviksi yleisesti ottaen (jollei verkon aiheuttama näkökentän sameus/tummuus itse pelaajaa haittaa, minua henk. koht. haittaa).
Narcalive
Puuhamies

ViestiKirjoittaja mrsuhis » 08 Helmi 2012 16:18

Asia selvä.
mrsuhis

ViestiKirjoittaja Sean » 08 Helmi 2012 16:31

Ei kestänyt minulla kuin yhden pelin. Sanka napsahti poikki yhdestä kuulasta noin 10 -15 metrin etäisyydellä ammuttuna. Tämä tapahtui kevättalvella 2010. Ei kannata ehkä käyttää pakkasella, näyttäisi muovin kestokyky alentuvan merkittävästi. Muuten hyvät :0)

"linssi" varmasti kestää, onhan se stanssattua metallia. 8)
Kuva

Don't bother running, you´ll only die tired
There's no other way to shoot BB's than with the GBB's
Sean

ViestiKirjoittaja shady_slihter1 » 07 Maalis 2012 14:32

Jooh, kyselisin että voiko käyttää kaasunaamaria lasien tilalta jos testaa sen moneen otteeseen aseella, joka ampuuu enemmän kuin 110m
http://www.varusteleka.fi/product/kaasu ... _2IR0W8CTH <----- tätä kattelin
Okey who steel my vodka?
shady_slihter1

ViestiKirjoittaja n6zz » 07 Maalis 2012 15:02

Lyhyesti ja ytimekkäästi; ei missään tapauksessa.
n6zz

ViestiKirjoittaja Leiska » 07 Maalis 2012 15:37

Jos multa kysytään niin noi pitäisi testata M170 tehoja antavalla aseella, ennen kuin niillä saisi pelata. Jos ne sen kestää niin en nää itse mitään ongelmaa miksei tuolla saisi pelata. Epäilen tota kestävyyttä kyllä, koska monesti noiden vanhojen kaasunaamarien linssit on ymmärtääkseni tehty ties mistä lasista tai muusta vastaavasta, mikä ei kauheesti kuulaa kestä. Toiseksi tommonen päässä pelaaminen vaan on hyvin epämukavaa, joten en siiitäkään syystä kyllä tommosta pelikäyttöön ostaisi. Itse pelin ulkopuoliseen fiilistelyyn ehkä mieluummin.

Jos jollain on tarkempaa tietoa ko. naamarin kestävyydestä niin korjailkoon toki jos olen väärässä. Muidenkin mielipiteitä kyllä kaivattaisiin.
Leiska
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Ozzim » 07 Maalis 2012 16:58

Tokihan kaasunaamarin päälle voi laittaa ne suojalasit kaasunaamarin linssien eteen jolloin voidaan nauttia tyylikkyyden lisäksi myös turvallisuudesta. Eikä tarvitse täten arvuutella kestääkö nassen linssi(t) vai ei.
Ozzim

ViestiKirjoittaja Manteli » 07 Maalis 2012 19:01

Hyvä ehdotus, mutta jos pelkäät että näyttää tyhmältä., niin laita kaasunaamarin alle?
Manteli

ViestiKirjoittaja viinu » 08 Maalis 2012 17:34

Ei kestä, gp-5:sen linssit on lasia tai jotain yhtä kestävää tshernobyl-muovia.
viinu
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Riku » 12 Maalis 2013 17:17

Eikös edes tällästä voi käyttää?

http://swat.fi/paahineet/paahineet-muut ... amari-m-61

Kun kerran sanotaan että siinä on särkymättömästä muovista tehdyt lasit.
Riku

ViestiKirjoittaja viinu » 12 Maalis 2013 20:23

EI!

Osta kunnon ballistiset suojalasit, tai paintball maski.
viinu
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Riku » 12 Maalis 2013 20:37

Mikäs on syy?Jos testaisikin vielä itse.
Riku

ViestiKirjoittaja Chaine- » 12 Maalis 2013 20:44

Koska kyseinen naamari ei ole tarkoitettu lajiin. Se saattaa kestää joko yhden tai viiskymmentä osumaa, mutta mitäs sitten kun se ei enää kestäkkään?
Valitettavasti itsesi ja muiden pelaajien oikeusturvan ja/tai mielenrauhan, sekä sinun turvallisen harrastustoimintasi takaamiseksi, emme voi sallia lajiin tarkoittamattomien silmäsuojainten käyttöä. Sillä sipuli.

Toki, tee miten lystäät ja osta toi oikeiden suojainten sijasta. Mutta sillä ei vaan pelata täällä, koska oon tän kylän sheriffi.
Viimeksi muokannut Chaine- päivämäärä 12 Maalis 2013 20:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Inter arma silent leges.

"Steal what works, Repair what's broken, Fake the rest"
Chaine-
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Stöne » 12 Maalis 2013 20:45

SA-nassen linssit ovat kyllä testattu kestäviksi, itsekkin olen sellaista joskus peleissä käyttänyt. Yleinen linja on kyllä ollut ettei kaasunaamareissa yleensä ole tarpeeksi kestävää linssiä.

Hanki jokin lajiin tarkoitettu ja huomattavasti käytännöllisempi silmäsuojain
Stöne

EdellinenSeuraava

Paluu Varusteet